hjälp med utgångsmarch
behöver hjälp...
vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
har tänkt Wagners bridal chorus till ingång.
vad har ni för musik?
behöver hjälp...
vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
har tänkt Wagners bridal chorus till ingång.
vad har ni för musik?
L´amour Toujours tycker jag är perfekt. Pampig men ändå med en twist. Blir lite fest och glädje.
">
Noter finns här: http://www.kyrkomusik.se/vigsel.php
vi tänkte ha underbart med kalle moraeus. orgel och helst fiol (om vi får tag på någon)
Vi kommer troligtvis ha en bit av Ronja Rövardotter som utgångslåt, den är så söt och glad i sig. Förhoppningsvis kommer gästerna känna igen den :) Men vi har inte bestämt oss 100%.
Vi har valt att ha all you need is love ut. In ska vi ha Mendelssohns bröllopsmarsch.
Vi ska ha Underbart som utgångsstycke.
Tycker att den är lite roligare än de "vanliga". Finns att lyssna på kyrkomusik.se som många tipsat om innan.
Vi ska ha denna som utgångslåt Celtic Tribute Players – Beautiful Day
Jag är ett stort U2 fan men tyckte att denna versionen var lite roligare än originalet och passar dessutom bra ihop med ingångslåten Pachelbel's Canon In D Major – Canon In D (Piano and Violin Duet)
Vi är också i valet och kvalet vad vi ska välja. Vi ska få ihop ett bröllop som både speglar Gotland och Dalarna så vi funderar på att gå ut till fiol (vi ska ah två som spelar av och till hela dagen) men funkar det? och vilken låt väljer man då?
Tacksam för hjälp!
sannasofia: vi ska nog ha underbart (kalle moraeus) på orgel och fiol som utgångsmarsch