• bruden85

hjälp med utgångsmarch

behöver hjälp...

vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
    har tänkt  Wagners bridal chorus till ingång.

vad har ni för musik?

• Svar på tråden hjälp med utgångsmarch
  • vinterfrost

Purpleflower, Har ni bestämt hur ni ska göra med Canon in D? Delar ni upp dn eller kör ni hela? *nyfiken*

• CJIGBG

Vi hade ledmotivet till nintendos Zelda som utgångsmusik, framförd på orgel lät det riktigt grymt! Det bästa var att de som inte kände till den innan tyckte det var en glad och trevlig utgångslåt och de som förstod kopplingen hade extrastora leenden när vi gick ut :) Grym äldre man som musiker också som inte bara var positiv till att göra något annorlunda utan också gjorde det fantastiskt bra!

• purpleflower
    vinterfrost skrev 2012-06-28 23:02:49 följande:
    Purpleflower, Har ni bestämt hur ni ska göra med Canon in D? Delar ni upp dn eller kör ni hela? *nyfiken*
    Vi väntar på svar från violinisten angående hur mycket han vill ha betalt för att spela. Blir det för dyrt så skippar vi det och spelar upp musiken på cd. Eller så får pianisten spela den själv, det finns versioner av låten på bara piano och det låter ju helt okej också.
  • moonias

Vi ska ha Concerning Hobbits som utgångsmusik, glad o vacker :)

• gbg2012

Vi hade trumpet voluntary. =)

• Maloka

Vi hade ett "medley" med låtarna Love me tender och Just idag är jag stark. Det var vår kantor som föreslog det och Just idag gör sig otroligt bra på orgel. Texten är oxå klockren! Det blev succe!

• malli716

Jag tycker personligen att "Wilmas sång" som spelades i skärgårdsdoktorns into är så fin. 

">

Dock inte så livlig kanske...... 

• Anna2012

Vi tänkte oss Monthy Pytons 'Always look om the bright side of life' vilken kantorn aldrig ade hört talas om (hallå?) och efter att hon hade googlat på den blev hon ytterst skeptisk..... Undrar varför? :) Hur som, nu blir det 'Happy together' !!!

• Avellana

Vi ska ha gånglåt från Äppelbo, tycker den är  glad och trallig

• BlomAnna

Har inte läst hela tråden men Underbart av/med Kalle Moreus (stavning?) kanske? Denn finns med på kyrkomusik.se eller vad sidan heter

• Pluppe
    Avellana skrev 2012-07-12 21:25:17 följande:
    Vi ska ha gånglåt från Äppelbo, tycker den är  glad och trallig
    Den ska vi med ha! Så himla bra Skrattande
  • Avellana
    Pluppe skrev 2012-07-12 23:32:31 följande:
    Den ska vi med ha! Så himla bra Skrattande
    Ja verkligen fin och lite lättsam sådär efter all nervositet och så känner jag (eller som jag tror att jag kommer känna iallafall )
  • Pluppe
    Avellana skrev 2012-07-13 22:36:01 följande:
    Ja verkligen fin och lite lättsam sådär efter all nervositet och så känner jag (eller som jag tror att jag kommer känna iallafall )
    Ja verkligen trallvänlig :) Ja, då släpper väl "pressen" :)
  • Camilla837

Vi ska ha Anniés song när vi går in.

När vi går ut ska vi ha Happy together av the turtles.

Båda ska spelas på orgel. 

• Fräknigafröken
    moonias skrev 2012-07-01 10:24:36 följande:
    Vi ska ha Concerning Hobbits som utgångsmusik, glad o vacker :)
    Det ska vi också!
  • 1700tal

Var och träffade kantorn igår och hon föreslog "Preludium i C-dur" av Bach som utgångsmarch. Hon spelade den för oss på orgeln och det var det vackraste och maffigaste vi nånsin hört! Helt underbart högtidlig och glad på samma gång.

Svar på tråden hjälp med utgångsmarch