hjälp med utgångsmarch
behöver hjälp...
vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
har tänkt Wagners bridal chorus till ingång.
vad har ni för musik?
behöver hjälp...
vill ha tips på nån lite gladare o livigare utgångsmarch, den kommer bara att spelas på orgel alltså ingen som sjunger tror jag iaf.
har tänkt Wagners bridal chorus till ingång.
vad har ni för musik?
Purpleflower, Har ni bestämt hur ni ska göra med Canon in D? Delar ni upp dn eller kör ni hela? *nyfiken*
Vi hade ledmotivet till nintendos Zelda som utgångsmusik, framförd på orgel lät det riktigt grymt! Det bästa var att de som inte kände till den innan tyckte det var en glad och trevlig utgångslåt och de som förstod kopplingen hade extrastora leenden när vi gick ut :) Grym äldre man som musiker också som inte bara var positiv till att göra något annorlunda utan också gjorde det fantastiskt bra!
Vi ska ha Concerning Hobbits som utgångsmusik, glad o vacker :)
Vi hade trumpet voluntary. =)
Vi hade ett "medley" med låtarna Love me tender och Just idag är jag stark. Det var vår kantor som föreslog det och Just idag gör sig otroligt bra på orgel. Texten är oxå klockren! Det blev succe!
Jag tycker personligen att "Wilmas sång" som spelades i skärgårdsdoktorns into är så fin.
">
Dock inte så livlig kanske......
Vi tänkte oss Monthy Pytons 'Always look om the bright side of life' vilken kantorn aldrig ade hört talas om (hallå?) och efter att hon hade googlat på den blev hon ytterst skeptisk..... Undrar varför? :) Hur som, nu blir det 'Happy together' !!!
Vi ska ha gånglåt från Äppelbo, tycker den är glad och trallig
Har inte läst hela tråden men Underbart av/med Kalle Moreus (stavning?) kanske? Denn finns med på kyrkomusik.se eller vad sidan heter
Vi ska ha Anniés song när vi går in.
När vi går ut ska vi ha Happy together av the turtles.
Båda ska spelas på orgel.
Var och träffade kantorn igår och hon föreslog "Preludium i C-dur" av Bach som utgångsmarch. Hon spelade den för oss på orgeln och det var det vackraste och maffigaste vi nånsin hört! Helt underbart högtidlig och glad på samma gång.