Om missfärgade tänder!
Jag skäms så in i bomben med mina missfärgade fula tänder. Andledningen till anonymitet är för ingen ska kunna här leda detta till mig sen, (anmält denna skadan till socialstyrelsen) Värre än där då ljuset blir fel. Men ca så gulaaktiga...
Jag skäms för dom är missfärgade, hade nästan felfria tänder innan jag gjorde en gastric by pass för två år sedan, fick inte kalk utskrivet (en annan historia) som sen gjorde att mina tänder lättare blev sköra, trasiga, och helt enkelt bedrövliga, fullt av små hål i alla tänder (icke synbart)! Som tandläkaren säger, kan dom inte blekas utan att gå mer sönder.
Mår så dåligt, kommer gifta mig snart och jag vill ju inte vara en brud med gula tänder!! Har lagt ut 12000kr på att få dom fixade efter detta, och nu kommer jag efter kostnadsförslaget inte stanna med det, utan 10 000kr extra! Upp på allt är jag arbetslös utan inkomst, sambon har nyss börjat stämpla. Har inte råd att lägga ut kanske ett par tusen extra för blekning och sen om det nu inte fungerar!
Långt inlägg, ha överseende
men skulle vilja ha nått tips på läppstift som inte gör nyansen på tänderna desto mer gulare? Så rött är uteslutet. Gillar inte mörka färger heller. Kommer ha färg i klänningen samt färgad bolero till. Kanske läpp glans? Eller nån annan färg som neutraliserar det gula.
Kan också tillägga, dom är inte pang gula, eller brun gula. Utan mer ljust gul/vita med synliga lagningar här och där inför rotfyllning.. ush lider så..
Tips någon??
Bifogar en bild.. urk!