Gifta sig igen....
Ibland kan det dock vara folk som reagearar. Både min m2b och jag har varit gifta tidigare. Jag var gift 22 år och min m2b 7 år. Jag var väldigt ung bara 18 när jag gifte mig, kyrkligt skilde mig när jag var 40 två år senare tog jag kontakt med m2b via fb.. då låg han i skilsmässa. Han hade betänketid kvar ung 3 månader.
Vi hade inte för avsikt att inleda ett förhållande men det blev som det blev. När vi nu nästan två år senare ska gifta oss så kommer inte hans släktingar. Bara hans mamma. En av systrarnas make har fått en hjärtinfarkt och väntar på operation vilket dom hörde av sig och berättade. Två av syskonen har hört av sig efter att min m2b skickat mail och frågat om inbjudan kommit fram då dom förklarat att dom har annat resp är sjuk.
Det finns dock fler syskon som inte hört av sig, samt hans pappa. Orsaken till att det är så vet jag faktiskt inte. Jag vet dock att pappa har kontakt med m2bs x. Om det är orsaken eller ej vet jag inte.
Visst allt har gått snabbt. Men vi är inga ungdomar längre. Vi vet vad vi vill och vi önskar inget hellre än att leva vårt liv tillsammans att då vigas i kyrkan med våra vänner och dom som bryr sig om oss är mycket stort. Mina barn och hans barn kommer till vigseln.
Vi tänker som så.. det är bättre att fira med dom som verkligen bryr sig om oss och är glada för vår skull än att vi skulle haft folk som tittade snett på oss och sedan snackade massa skit. Nä detta är ett firande av vår kärlek och lycka.. och kan inte dom se det och glädjas för vår skull.. ja då kan dom faktiskt hålla sig borta.
Dom som verkligen bryr sig om dig /er.. och som gläds för eran skull.. dom kommer att tacka ja med glädje. Även om det visar sig att några har synpunkter och givetvis kan det göra ont.. så är det deras problem. Njut av det ni har tillsammans. Det gör vi..så kan dom bitter..... a sitta på sin kammare.