Min sambo och jag bara bråkar om bröllopet...
Åååååh, jag blir galen på det här...
Jag har under min mammaledighet lagt ner väldigt mycket tid för att ordna inför vårt stundande bröllop. Självklart har jag förankrat allt med min sambo innan jag bokat och valt något.
Nu, två veckor innan bröllopet, börjar min sambo få panik verkar det som och ska ändra/lägga till och hålla på, mycket på grund av att hans föräldrar kommenterat upplägget. Jag är av åsikten att vi bjuder på fest. De som tycker festen verkar tråkig/inte uppfyller deras förväntningar, kan helt enkelt skita i att komma!!! Medan min sambo skall stressa ihjäl sig för att få till det så hans föräldrar blir nöjda.
Föräldrarna har bl.a sagt att de tycker vi borde ha någon form av lekar på bröllopsfesten, eftersom mingeltid i 1 ½ timme tydligen är för långt (vi blir 80 pers, så jag anser att man inte hinner mingla särskilt länge under den tiden men iaf....). Jag HATAR lekar och vill verkligen inte behöva valla folk och instruera dem hur den organiserade leken skall utföras.
Dessutom tycker de att den hemtransport vi ordnat är för sen (01.00). Så de tycker vi ska ordna en till 23.30 (WTF?!) Vickning måste vi tydligen oxå fixa, för äter man 18.30 så blir folk hungriga igen innan transporten går hem 01. Eh, vi ska ha buffé, det kommer bli massor med mat över som folk kan äta.
Allt det här gör mig bara så otroligt frustrerad. Jag tycker min sambo är skitjobbig som skall försöka ändra och lägga till NU, i sista sekunden, bara för att hans föräldrar kritiserat upplägget. Jag blir sårad av att det vi kommit överens om och planerat helt plötsligt inte duger! Igår brast det för mig och jag grät och bara kände det som att ingenting av det jag kämpat med räckte. Min sambo tyckte jag överreagerade såklart.
Känns så tråkigt att bråka och gråta över något som skall vara vår stora dag :(