Min sambo och jag bara bråkar om bröllopet...
Jag förstår dig verkligen, min föredetta svärmor var inte av denna värld och ville gärna bestämma allt, och då menar jag ALLT i vårt liv. Vid ett tillfälle använde hon extra nyckeln, klev in på eget bevåg och jag fann henne när jag kommer hem från jobbet, i vårt kök och flyttade om i skåpen då vårt (mitt) upplägg "inte var det mest logiska i förhållande till köket!"
SUCK, jag är då glad att hon inte längre är i mitt liv!
Hur som haver så förstår jag dig verkligen och jag hade i ditt läge blivit som en arg katthona och pinkat revir utan dess like, vårt bröllop, vårt förhållande, våra pengar, våra beslut!
Nu älskar ju du din m2b såklart och då kan det vara bra att hålla någon sådär bra relation till svärföräldrarna. Men tala om för honom att du inte accepterar det, att det gör dig oerhört ledsen. Framför allt ledsen! Att du lagt din själ i att planera ett bröllop ut efter vad du/ni drömt om.
Att den dagen du står brud vill du vara lycklig och glad och ha bröllopet så som du mår bäst av inte så som dina svärföräldrar mår bäst av.
Förklara att du förstår att hans föräldrars åsikter är viktiga, men att ni har tillsammans tagit besluten kring ert bröllop och de är färdigt.
Men se till att hålla dig sams med din man, för det viktiga är att ni är nöjda och glada med ert bröllop, för det är ert bröllop!
Säg det även till dina svärföräldrar, jag uppskattar era råd och tips men det är så här vi har valt det. Det är vårt bröllop och det är såhär det passar oss att bli man och fru och jag hoppas att ni kan respektera det för vi kommer inte att ändra på något!
Jag hoppas att ni reder ut allting och att ert bröllop blir allt du väntat dig!