• daniiel

Min sambo och jag bara bråkar om bröllopet...

Anonym (bara bråk....) skrev 2012-05-09 15:38:33 följande:
    Iaf, jag måste ta tag i mig själv och sluta vara irriterad, men det är så jäkla SVÅRT! Jag blir gråtfärdig när jag tänker på att min sambo kommer föreslå att vi faktiskt ska genomföra en förbannad frågesport till minglet. Känslan är att jag bara kommer säga upp mig typ: -Ja, då kan du ju köra frågesport och käka varmkorv ihop med dina föräldrar, för jag tänker då fan inte vara med!!
    Men.. visst är det både ditt och din blivandes bröllop? Om han då vill ordna en frågesport åt gästerna, så vad gör det? Då är det ju han som gör jobbet och det är gästerna som är med och gör aktiviteten, om de vill. Det behöver ju inte du lyfta ett finger för. Kan du inte bara låta honom fixa med det och så kanske han är är nöjd och sysselsatt ett tag? Och då menar jag att du alltså ska klargöra för honom att det blir hans eget projekt.

Det där med transport och vickning som du skrivit om tidigare är ju bara rent trams från dina blivande svärföräldrar tycker jag. Vill de åka hem tidigare kan de ringa taxi och om tex rester från buffén inte räcker som vickning, så får dom väl be taxin svänga förbi korvkiosken på väg hem.
  • daniiel

TS - Nu skrev jag dock ingenstans något om att tvinga gästerna eller dig att delta i något. Jag menade mer att om din blivande, oavsett anledning, vill ordna något för gästerna, varför inte låta honom? Du skrev att ni har 80 gäster, så chansen finns ju faktiskt att ett par av dom skulle tycka att någon form av aktivitet, som tex en frivillig tipsrunda som tidsfördriv, skulle vara kul. Om inte du behöver ordna det eller delta och ingen är tvingad att delta, vad är då problemet?

Svar på tråden Min sambo och jag bara bråkar om bröllopet...