skall brudparet maila och påminna om att man inte ha betalt kuvertavgift???
Din väninna måste ju se något i honom. Och det är bra av dig att inte gå på väninnan och "klaga" (som jag nog tror att många skulle gjort)
Möjligtvis skulle jag ha svarat tillbaka direkt att "självklart ska vi sätta in pengarna så fort som möjligt, men eftersom det inte stod annat sistadatum än OSA och det redan gått ut när vi fick inbjudan, så ville jag bara - för er skull, vara snabb med att bekräfta att vi kommer. Vi kommer att sätta in pengarna den X/X så håll ögonen öppna då"
Men det är kanske lite sent att göra i efterhand...
Genom mitt jobb i en hotellreception så har jag lärt mig att bästa sättet att få någon att inse att dom beter sig illa, är att vara extra trevlig tillbaka mot dom. Alltså så att det blir en stor kontrast.
Det brukar kunna vända dom också så att dom slappnar av och blir trevliga tillbaka.
Han har nog bröllopsnerver, och kanske tyckte att det var lite pinsamt att tala om att man måste sätta in pengarna i samband med svaret (eller liknande). Dom kanske har haft flera som svarat att dom vill komma men som sen inte betalt in och dom har varit tvugna att jaga och därför insåg han inte att det var oartigt... osv.
Att han inte ville köpa ny kostym om dom har dåligt ställt kan jag ju förstå. Men om dom ska gifta sig så kanske han faktiskt skaffar en mörk kostym till det?
Så ni kanske blir överraskade på ert bröllop av att det kommer ett fint par som följer klädkoden till punkt och pricka.