Inlägg från: tracit |Visa alla inlägg
  • tracit

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Ansluter mig till den här tråden jag med!
    Vi planerar att gifta oss i smyg, med två nära vänner som vittnen och min dotter som brudnäbb. Vi kommer att gifta oss i kyrkan, och allt kommer vara som ett vanligt bröllop - förutom att vi inte har några gäster. Risken finns att många i vår närhet kommer att bli besvikna, men jag hoppas förstås att de mest av allt kommer bli glada för vår skull. Vi kommer att berätta för alla efter vigseln, kanske ett mass-mms eller liknande. Vi planerar även att ha en liten fest närmare sommaren.
    Så, det enda vi egentligen behöver tänka på innan är:
    - Boka kyrka
    - Kläder och skor till dotter, mig och honom
    - Boka tid för smink och hår
    - Se till att våra vänner kan samma datum
    Så, if all goes well blir jag fru i januari! Glad

• tracit

Ja, och ring förstås, men det har min blivande make tagit hand om! Han är väldigt hemlighetsfull, känns spännande och jag litar på honom till fullo.

• tracit
    majjja skrev 2012-08-19 14:36:21 följande:
    välkommen till tråden! läter som vårt bröllop :) vi ska gifta oss i kyrkan med våra 4 barn, med 2 vänner som vittnen och en vän som är fotograf. Sen blir det middag med bara barnen närvarande och barnvakt, och vi åker till ett lyxigt hotellrum över natten. Känns som mest "oss" och vill vara fina och uppklädda även fast vi inte väljer till festen. 

majjja skrev 2012-08-19 14:39:32 följande:
    vi har hittills kommit såhär långt: 

mina ringa klara
    hans ring beställd men inte betald ännu
    klänning utvald och ska beställas i oktober
    skor köpta
    frisör bokad för uppsättning och makeup
    kyrka bokad
    bröllopsresa betald
    hotellrum bokat
    ena vittnet tillfrågat
    fotografen tillfrågad

kvar är sambons kläder, blommor, kläder till barnen, sambons skor,boka bord på restaurang,  
    Åh vad spännande! Ett av våra vittnen är hobbyfotograf, så jag räknar med att hon står för fotograferandet Flört Och middag har vi inte bestämt än hur vi ska göra.
    Hur gör ni med barnen? Jag kommer nog inte kunna berätta för min dotter förrän möjligtvis dagarna innan, hon har supersvårt för att hålla hemligheter!
  • tracit
    majjja skrev 2012-08-19 14:59:23 följande:
    vi har berättat att vi ska gifta oss till våra vänner , så slapp vi hålla på hemligheten och den fina ringen på fingret skvallrar ju om en förlovning :) dock vet de inte när det blir och de vet att vi vill vara själva. Sen för barnen så vet de att vi ska gifta oss, men när det blir får de veta samma vecka... annars kommer de aldrig kunna hålla tyst .) iallafall inte de två yngsta :) 
    Aha, vi kommer inte att berätta för någon. Det känns väldigt pirrigt! Och lite svårt. Vill ju helst skrika ut till hela världen att vi ska gifta oss Hjärta Vi är dock väldigt nöjda och lättade över vårt beslut att göra det själva.
    När ska ni gifta er?
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-08-19 19:32:33 följande:

Välkommen till tråden!

Vi gifter oss oxå i januari, vilket datum slår ni till?

Sitter just nu och planerar vår bröllopsresa (Gran Canaria), finns ju huuuuur mkt som helst jag vill göra Delfinsafari, snorkling och en massa annat skoj, jag vill boka upp oss på allt

Tack :) Om kyrkan är ledig (ska kolla det nu i veckan) så blir det fredag 27:e januari Glad Ni då?
    Härligt med Gran Canaria!
    Smulan skrev 2012-08-19 20:58:34 följande:
    Blir jätte snyggt det med=)
    tracit skrev 2012-08-19 14:27:08 följande:
    Ansluter mig till den här tråden jag med!
    Vi planerar att gifta oss i smyg, med två nära vänner som vittnen och min dotter som brudnäbb. Vi kommer att gifta oss i kyrkan, och allt kommer vara som ett vanligt bröllop - förutom att vi inte har några gäster. Risken finns att många i vår närhet kommer att bli besvikna, men jag hoppas förstås att de mest av allt kommer bli glada för vår skull. Vi kommer att berätta för alla efter vigseln, kanske ett mass-mms eller liknande. Vi planerar även att ha en liten fest närmare sommaren.
    Så, det enda vi egentligen behöver tänka på innan är:
    - Boka kyrka
    - Kläder och skor till dotter, mig och honom
    - Boka tid för smink och hår
    - Se till att våra vänner kan samma datum
    Så, if all goes well blir jag fru i januari! Glad
    Välkommen! Va roligt, grattis!Ett av våra vittnen är också hobbyfotograf så han tog alla bilder åt oss! Han tog 140 st och vi slängde bara 10 st typ så vi är rätt nöjda kan man säga . Vår 3,5 åriga son var med men han skvallrar ju inte han fattade ju inte vad som hände liksom. Vi åt på resturang efter med våra vittnen och dagen var helt perfekt!
    Tack! Vi funderar också på att gå på restaurang med våra vittnen efteråt, känns som ett fint avslut! Och skönt att inte behöva tänka på maten så mycket mer än att boka :)
    Min dotter är sju år och babblar som bara den, så hon får nog som sagt inte veta förrän tidigast samma vecka, haha.
    Hur reagerade er omgivning?
  • tracit

Smulan - det kanske du har skrivit tidigare i tråden förresten, sorry! Ska läsa bakåt

• tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 08:18:54 följande:

Du menar söndag 27:e januari? Vi gifter oss nämligen på lördagen den 26:e

Dom som fått veta har väl mest tyckt att det var på tiden Dom verkar tycka att vi borde ha gjort detta för 10 år sen Men alla har bara varit positiv iaf och det känns ju skönt

Haha, är alldeles kärleksyr tror jag Jag menar fredag 25:e januari.
    jakother skrev 2012-08-20 08:19:21 följande:
    Det där tycker jag är oerhört kul med vår son som fyller fem i september.. han vet om det och har så gjort iaf hela sommaren, men han har inte sagt ett ord, vi har sagt till honom att det är en hemlighet och ja, han har hållit tyst! =)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Åh vad sött, riktigt bra jobbat av honom :)
    Smulan skrev 2012-08-20 09:10:26 följande:
    tracit skrev 2012-08-19 22:14:10 följande:
    Smulan - det kanske du har skrivit tidigare i tråden förresten, sorry! Ska läsa bakåt
    Ja det var väldigt skönt att slippa tänka på maten bara att glida in och välja mat=). Ur gott var det också! Vi tog en lite dyrare resturang och tog förrätt, huvudrätt och efterrätt bara för att det skulle vara EXTRA FINT . Ha ha ja då kan ni nog inte berätta för henne hihi vet hur 7 åringar är med att hålla hemligheter ;)
    Det är lugnt jag kan berätta igen men du får väldigt gärna läsa hela tråden ändå ;).
    Vi berättade för våra syskon och föräldrar veckan innan och de tog det jätte bra och var jätte lyckliga att vi äntligen skulle göra det. De hjälpte till syrran med hår och smink och mamma, pappa och svärmor med mat och tårta dagen efter . De andra fick redan på fejan ha ha ha en del via telefon och andra sms dock eftersom vi inte ville att de skulle få se det via fejan. ALLA tog det jätte bra och inga sura miner bara lyckönskningar. Det var ju det vi trodde men man är ju ändå nervös=).
    Vad skönt att alla tog det bra! Jag är rädd att framförallt min far och mina svägerskor kommer bli besvikna, men min förhoppning är ju att alla förstår och blir glada för vår skull när det fått sjunka in lite. Sedan kommer det ju finnas foton att visa Flört

Hoppas det här pirret i magen lägger sig lite snart, jag satt uppe till ett i natt och kollade på klänningar och ringar :-O
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-08-20 09:56:39 följande:
    Men va kul, ¨då blir vi fruar med bara en dag emellan
    Ja, kul! Vi får följas åt här i tråden
    Smulan skrev 2012-08-20 09:44:24 följande:
    ha ha kärleksyr var ordet ha ha ha.

Ja det var riktigt skönt att de tog det så bra, men alla visste ju att vi har dåligt med pengar och har haft i flera år (jag är arbetslös/student) så de visste ju att det var så här eller inte alls. De tyckte liksom bara att det var på tiden nu .  Jo jag hoppas att dina tar det bra också.....som sagt det kommer ju finnas foton. Vårt andra vittne bad vi filma vigseln så den filmen visade vi på festen vi hade den 11 aug plus ett bildspel med våra bilder så alla fick ju en känsla av att ha varit med ändå=). Festen ordnade vi så att alla fick betala sin mat "kuvertavgift" så tack vare det hade vi råd att ha en fest. Alla ställde gladiligen upp på att betala sin mat. Vi önskade oss inga presenter men vi fick något från nästan alla ändå fast vi hade sagt att vi önskade oss festen ha ha ha gulliga dom är!
    Jag funderar också på om vi ska filma vigseln. Så att jag har något att muta eventuellt sura föräldrar med
  • tracit
    majjja skrev 2012-08-20 19:00:02 följande:
    Hur gör/gjorde ni med musiken under vigseln? Vad jag förstått det som så har man alltid två psalmer under vigseln. Det blir ju dock inte så många som sjunger med, med tanke på att vi inte har några gäster, haha. Eller kan man utesluta en iallafall?
    Ingångsmusiken är bestämd iallafall. vi ska ha Ave Maria (J.S Bach)
    utgångsmusik vet vi inte ännu. 
    Åhhhh, vad fint! Det är ett av mina favoritstycken, skulle gärna ha den själv.
    Mitt stora önskemål är annars "Jesus, bleibet meine Freude" (Jesu, joy of Man's desiring) av Bach, men vi har inte riktigt kommit till det diskussionsstadiet än ;)
    Som jag förstått det är det ett krav att man har två psalmer, de är en del av vigselgudstjänsten som inte går att ändra.
    Har också tänkt på hur det blir utan gäster som sjunger. Men en kantor brukar ju ofta ha en stark och vacker sångröst och sjunga så det hörs ordentligt :)
  • tracit

Idag har vi varit och kollat in kyrkan vi bestämt oss för, och efter det ringde jag för att boka. Den var ledig precis när vi ville - fredag 25:e januari kl 15 Känner mig ännu mer pirrig nu!

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?