Inlägg från: tracit |Visa alla inlägg
  • tracit

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Chippen85 skrev 2012-09-11 15:27:44 följande:
    Vi har ej bestämt oss, antingen blir det ett litet bröllop på Arlanda eller så blir det ett stort kyrkbröllop. En komplicerad historia, men hon har redan varit gift 1ggr, hon har inga släktingar här i Sverige, inte så många vänner heller. Samtidigt tycker jag det skulle kunna vara roligt med ett stort kyrkbröllop med många gäster, men då är ju det typ bara gäster relaterade till mig. Vad tycker ni har ni något råd att komma med?
    Vad vill hon själv? Det kanske är roligt med ett stort kyrkbröllop även om gästerna är från "din sida", om det är vad hon drömmer om?

Själv har jag ryckt upp mig idag! Avslöjade alltihop för en väninna, som gladeligen dök in i rollen som någon form av bröllopsplanerare/assistent Så idag har vi sprungit runt på stan och kollat upp smink (650 kr), bukett (ca 1000 kr) och hår (ca 1200 kr) Känner mig lite lugnare nu! Det var skönt att dela allt med någon annan än min blivande make också (som säkerligen tröttnat lite på mitt tjat vid det här laget )
  • tracit
    Gött du är du en bit på vägen=) Vad blir det för blommor och färger? ja visst är det skönt att dela det med nån mer än sin man?
    Kände mig helt lost hos floristen, för det enda jag visste var att jag vill ha vit och grön bukett. Hon visade dock massa olika alternativ, och jag fastnade till slut för en "vanlig" bukett med till största del gräddvita rosor och lite grönt. Tråkigt och vanligt kanske, men jag tycker det känns fint. Min favoritblomma är annars vita liljor, men efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att det kanske blir svårt att få det snyggt.
    MariaMagdalena skrev 2012-09-12 18:28:17 följande:
    Då var kyrkan bokad! Det blir denna!

Valet känns verkligen superbra! Fotografen är bokad, och jag funderar på att fråga en kompis som är frisör om hon skulle vilja fixa mitt hår och smink, eller om jag ska fixa det själv, jag har inte riktigt bestämt mig än. Sen är det det här med färgvalet.... Jag ska byta ut snörningen i klänningen och matcha med sambons väst och kravatt, men i vilken färg? Lila hade kanske varit snyggt?

Vilka färger har ni tänkt?

Åh, vilken fantastiskt vacker kyrka! Grattis  Får lägga upp foto på vår kyrka efteråt, vill ju inte riskera att röja min identitet, haha
    Smidigt att känna en frisör, det hade jag också gärna gjort

Lila är snyggt! Vi har haft det som alternativ också, men min sambo kommer nog ha grön kravatt. Vad ska din sambo ha för kläder i övrigt?
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-09-13 08:22:23 följande:

Grönt och vitt låter otroligt fint! Vad för grönfärg har ni valt, en mörkare eller ljusare? =)

Min sambo kommer nog ha en vanlig svart kostym, väst och kravatt i ev lila men sen ska han väl ha en skjorta oxå.... Vad brukar dom ha för färg på den?

En lite mörkare grön.
    Min sambo ska ha en mörkgrå kostym, med väst och kravatt. Skjortan har jag inte tänkt på, men jag hoppas att han har gjort det :)
    Lyckorus skrev 2012-09-14 08:15:20 följande:
    Nu är jag gift sedan i onsdags! :) Vi hade en tokmysig dag med vigsel i rådhuset och lunch ute i det gröna på förmiddagen. Sedan sov vi borta på ett jättemysigt ställe där vi njöt av en god trerättersmiddag, samt jacuzzi och en skön säng på rummet! ♥

Idag är jag pirrig, vi skickade nämligen iväg "avslöjandet" med posten igår till våra släktningar och vänner. Så idag lär alla få veta. Jag hoppas verkligen dom  kommer ta det med ro och bli jätteglada för vår skull. Jag är mer nervös till det här än vad jag var på bröllopsdagen tror jag, hehe. Vet faktiskt inte hur jag kommer reagera om det blir massa missnöje...

Hur som  helst, nu är jag gift och det känns tokbra! :)
    Åhh, grattis!!! Härligt att ni fick en bra dag.
    Håller tummarna för att ni får glada reaktioner, du får berätta sedan :)
  • tracit

Vi satt och lyssnade och spånade om musik igår kväll, och nu har vi bestämt oss för i alla fall ingångsmusik och psalmer.
    Ingångmusik blir Jesus bleibet meine freude av Bach, och psalmer blir Härlig är jorden och Som mannen och kvinna i glädje tillsammans. Utgångsmusik har vi inte bestämt oss för än.
    Och sedan är det det här med om man ska ha med en personlig låt eller inte. Musik är mitt absolut största intresse, så det finns en hel del kandidater om man säger så... MEN, frågan är hur fint det blir att bara spela upp en låt från skiva. Om det blir konstigt. Jag läste i någon tråd här, att någon tyckte att man ska utnyttja kyrkans resurser, dvs orgel, eftersom de låtar man tycker om kan man lyssna på när som helst. Det ligger något i det tycker jag. Samtidigt känner jag så starkt för vissa låtar, som verkligen är "vi", som påminner om fina stunder vi haft tillsammans.
    Svårt! Vad tänker ni om det här?

(Tur att man kan skriva av sig här, haha)

• tracit
    majjja skrev 2012-09-15 13:32:37 följande:
    ni som beställt klänningar från kina: Ska man ha på sig bh och åtsramande underplagg om man tänkt ha det under klänningen, även när man måttar för beställningen?
    Såg att du fick svar i kinatråden
    majjja skrev 2012-09-17 07:43:43 följande:
    nu är klänningen beställd :) hoppas på att den kommer snart och precis så fin som jag hoppas på 
    Var beställde du ifrån? Jag velar jättemycket! :-O
  • tracit
    Den här klänningen har jag också kollat massor på. Min sambo tycker att jag ska beställa den. Men jag vet inte, jag är rädd att spetsöverdelen ska vara full med pärlor och paljetter, som de verkar ha en tendens att älska Men om jag skriver noga att jag inte vill ha något sånt, kanske de förstår.

Jag funderar på att skicka med den här bilden och säga att jag skulle vilja ha spetsen och överdelen som den, fast fortfarande med öppen rygg som det är på klänningen ovan.

Vi får se hur det blir. Även om det är ett tag kvar börjar jag känna en viss stress. Vad gör man om man blir totalt missnöjd? :-O
  • tracit

Hoppsan tjejer, kanske får tänka om när det gäller klänning...

• tracit

Tack alla! Vi är så himla glada, och nu känns det ännu mer rätt med våra planer på ett minibröllop.

Smulan skrev 2012-09-22 16:09:08 följande:
    Nej gud vad kul! GRATTIS! Åh vad roligt. jag fick nyss reda på att min bästa vän väntar sitt andra barn och jag blev ju så jäkla bebissugen. Både jag och min man har ju varit det ett tag nu men vi bor för trångt för att det ska gå....VILL OCKSÅ HA BEBIS
    Ja, känns som att det är värsta babyboomen just nu, jättemånga i vår omgivning som har fått barn, så vi har också varit sugna ett tag. Eller också tycker man bara att man ser gravida och bebisar överallt för att man själv börjat leka med tanken
  • tracit

Hej alla!
    Här står bröllopsplanering helt stilla. Vi har flyttat nu i månadsskiftet, och jag blandar flyttkaos med att hänga över toalettstolen. Hemskt. Tänk så olika det kan vara, med min dotter mådde jag inte illa alls - nu kräks jag flera gånger om dagen :(

majjja skrev 2012-10-10 00:30:06 följande:
    mariamagdalena: samma här, ena dottern fyller 5 år , så det har mest tagit upp alla tankar. Fick dock mail från landy att de skulle skicka bilder på klänningen snart.. spännande :) 

och så har jag bokat frisör o makeup på ett ställe som ligger 20 meter från vår port. nära och bra :)  
    Skönt att ha det bokat! Får man fråga vad du får betala? Alltid intressant att jämföra priser
    MariaMagdalena skrev 2012-10-10 09:55:35 följande:
    Och min flicka fyller 4

Va smidigt att ha det så nära, slippa köra själv eller fixa skjuts osv. Hur ska du ha håret?

Nu börjar jag tveka ang klänningen. Jag får inte till den som jag vill ha den och det är såå störande! Nu funderar jag på denna ist..... Jag vill nog ha en hellång ändå så jag slipper vara så låst vid vilka skor jag ska ha, vita passande vinterskor som man inte halkar omkring med är verkligen inte lätt att hitta!

Vad tycker ni?

Jättefin tycker jag! Väldigt elegant modell, tycker det är såå fint med spets. Och jag håller med dig angående skor - jättesvårt att hitta. Jag har letat som en galning!
    Lyckorus skrev 2012-10-04 11:11:42 följande:
    Hejsan alla! Nu är jag hemma igen efter två underbara veckor på Zakynthos! :) Vi har haft sol och värme alla dagar och vi är toknöjda med vår resa, tjohoo!
    Har kikat igenom tråden lite snabbt om vad ni skrivit om, bland annat om val av sätt att gifta sig på. Jag kan så här några veckor efter min bröllopsdag bara känna ren lycka när jag tänker tillbaka på den. Så avslappnat, så enkelt men ändå speciellt... det kändes verkligen som att vi fick den dagen vi ville ha! :) Jag tänker inte "uppmana" er ännu ogifta att göra som vi gjorde, men däremot att göra precis så som ni själva vill ha det! Tror det är så lätt att man fastnar i fällan "hur ett bröllop ska vara". Ett bröllop ska ju verkligen vara personligt enligt min mening alla fall. Lyssna till era viljor och tänk bort resten, då kan det bara inte bli fel! :)
    Vad skönt att läsa ditt inlägg! Har varit väldigt tvivlande till allt på sistone. Det är så många som frågar om vi har bestämt datum än, och min mor sa för inte alltför länge sedan att hon ser fram emot vårt bröllop. Är så rädd för att göra alla besvikna.
    Härligt att läsa att ni blev så nöjda med både bröllopsdag och resa
  • tracit
    MariaMagdalena skrev 2012-10-24 18:53:04 följande:

Hallå hallå

Här börjar vi så smått komma i rullning igen Har fått hem en ny klänning idag som ska provas (inte den på bilden) men den kommer behöva sys upp (är jag ganska säker på då jag är så kort i rocken) och min symaskin har preeeecis gett upp så antingen måste jag köpa en ny symaskin eller lämna in klänningen till någon sömmerska... Bägge alternativen känns sådär

Å så var det de här med sambons väst och kravatt nu då.... Åååh jag kan inte bestämma mig!! Inte blir det bättre av att han lägger över det på mig heller, han tycker att det är lugnast så

Var har du köpt klänningarna ifrån? Har du måttbeställt eller köpt "färdig" storlek? Och hur går tankarna angående kravatt och väst?
    Så många frågor det blev, haha
    Underkläder är tyvärr inte min starka sida, och med tanke på mitt tillstånd kommer jag nog köra tantvarianten själv Jag handlar annars mycket underkläder på KappAhl, tycker att de har fina och smakfulla underkläder, och hållbara.
    majjja skrev 2012-10-27 12:47:43 följande:
    Nu kom en bild på klänningen från Landy, dock inte med spetsboleron på, men iallafall. Tycker det ser bra ut :) 

Åh, den ser ju väldigt fin och välgjord ut! Vad roligt! Hoppas leveransen gårt fort Hur lång tid har själva produktionen tagit?

Jag har efter mycket om och men beställt en klänning idag, helt annan än de jag velat mellan. Det blev från Dinobridal, mycket för att Daniiel här på BT har varit nöjd med sina klänningar härifrån.
    Den här blev det:

Jag har beställt en storlek större än normalt, och hoppas att magen får plats i den då...
    Sedan ska jag beställa tre olika boleros från en annan sida och hoppas att någon av dem känns bra att ha till.

Det största problemet är nog skor! (!!!)
    Har ni hittat några bra?
  • tracit
    majjja skrev 2012-10-27 23:47:43 följande:
    ang underkläder kör jag också med lindex. Är rätt storbystad och de har både fina underkläder och i min storlek  utan att kosta en miljard :) 

Sen funderade jag på underkjol... ska man ha en i samma färg eller bryta av med annan färg. Tänker mig flera lager tyll i tex lila eller rosa, eller nåt sånt. Som bara syns om man lyfterl lite på kjolen eller underifrån.  
    Jag tycker att det är såå fint med en underkjol i annan färg som bryter av, så jag röstar på det
    Själv har jag inte tänkt så mycket på underkjol än, det är ännu något som läggs i högen av senare problem (Som så mycket annat :-O)

De är dock rätt saftiga i pris, så hittar jag några andra med samma habegär som är billigare så är ju det välkommet. Egentligen tänkte jg ha färgglada skor, men har inte hittat några som jag fallit för.
    Förstår att du fastnat för de skorna Skulle vara superfina till din klänning!
    MariaMagdalena skrev 2012-10-28 10:54:18 följande:

Superfin klänning!! Skorna är ju dyngsvårt, helst om dom ska synas, man kan ju inte bara ta dom för utseéndet- man ska ju kunna gå i dom oxå

Ja exakt, man vill ju inte snubbla ner för altargången
  • tracit

Oj, här gäller det att hänga med
    Jättefina klänningar båda två!! Och majjja, jag tycker det är perfekt längd på din klänning! Har du underkjol, eller är den så av sig själv?

Vi var och köpte kostym och skjorta till min blivande make förra veckan, jättesnygg kostym från Tiger. Nu är det "bara" väst och kravatt kvar till honom. Själv fick jag ett mail om att en av mina två leveranser från Kina är på väg, så nu är det bara att hålla tummarna.

• tracit
    KossanMuu skrev 2012-11-12 18:15:08 följande:
    Får jag vara med er här? Friade till min sambo för en vecka sen och har idag bokat vigsel på nyårsafton =) Kommer bara vara vi två, våra barn och sambons syrra m familj som ska vara vitnen. Väldigt litet med andra ord! 

Är mitt uppe i planerandet nu för den stora dagen. Har fixat klänning till mig, ringar och fotograf så är en bit på vägen =) Det jag funderar mest på nu är sambons kostym samt vad barnen ska ha på sig. Fotograferingen kommer att vara utomhus så vill ha lite fina ytterkläder till barnen att ha på sig. Var har era män köpt sina kostymer? Maxpris för oss är 2500 kr vilket begränsar oss rätt mkt. Har tittat på asos.com men svårt att beställa över nätet. tips? 
    Grattis och välkommen Mysigt att gifta sig på nyårsafton!

Vet inte hur nära du bor, men Vingåkers Factory Outlet har märkeskostymer till lägre priser. Annars provade min sambo en kostym på Brothers som kostade just 2500, den var jättesnygg!
  • tracit
    majjja skrev 2012-11-12 22:14:28 följande:
    transit: det här är utan underkjol. Funderade om den skulle vara ännu puffigare men då ser jag väl ut som en maräng? 

kossanmuu: välkommen! vad mysigt med nyårsbröllop. Det är lite av en trend i min familj, både mina två systrar, mina föräldrar och min mormor gifte sig på nyårsafton. Bara vi som bryter trenden och gifter oss på våren, hehe.

ang kostym så kommer vi nog köpa en på dressman. Min sambo är lite större så det brukar vara lite svårt att hitta något som sitter bra i alla butiker.  
    Jag personligen skulle nog välja att inte ha underkjol, jag tycker att den är fin och lagom puffig ändå! Men det är ju en smaksak

Min klänning kom idag!! Ska prova senare i kväll när dottern har lagt sig
  • tracit

Hej tjejer, hur går det för er i planeringen? Här går det bra, det enda som är kvar att fixa är att beställa min ring, som kommer ta ca 14 dagar.

Jag börjar dock få lite småpanik över min klänning och om jag verkligen kommer kunna ha den på vår stora dag. Är i v 15 nu och har redan fått lite mage. Har dessutom gått upp 4 kg, och det är 7 veckor kvar till bröllopet :-O Inklusive jul och nyår! Har försökt hålla igen, men ni som har varit gravida vet nog hur det är Önskar att jag orkade motionera och hålla i gång som vanligt, men jag är så fruktansvärt trött hela, hela tiden.
    Börjar fundera på att beställa en klänning som nödlösning, men det är ingen kul utgift såhär i juletider.
    Usch, vill ju känna mig fin på vår dag, även om det inte kommer vara så många där...

• tracit

Hej alla, har inte skrivit här på evigheter! Så håll i er, här kommer ett mastodontinlägg Cool
    Har tyvärr mått så himla dåligt av graviditeten, men nu börjar jag känna mig som vanligt igen. Har dock gått upp 7 kilo och är lite deppig över det, men klänningen går i alla fall att få igen fortfarande, och det är huvudsaken (tur att jag valde korsettrygg Flört)

Allt är äntligen bokat och klart för oss. Har varit såå stressad de senaste veckorna, och jag är så himla glad för att vi beslutat oss för att göra detta i smyg. Vågar inte ens tänka på hur stressad jag hade varit om vi hade haft en lång gästlista också. Vi träffade prästen i torsdags och gick igenom vigseln, och vi klaffade direkt med honom. Är verkligen glad att det är just han som ska viga oss! Vår ingångsmusik blir Jesus bleibet meine freude av Bach, och utgångsmusik Allegro Maestoso av Händel. Sedan har vi valt psalm 85 och 297.

Det är ju alltid kul att jämföra priser lite, så jag tänkte skriva hur det har blivit för mig:

Klänning - ca 1000:- med bolero(kinaklänning)
    Klänning till min dotter - ca 500:- (kinaklänning)
    Här kommer bilder:

Skor - 250:- vanliga vita pumps
    Skor till dottern - 149 :- vita ballerina
    Make-up - kommer kosta 600:- inklusive konsultation, ska göra det på Kicks
    Hår - ska göra håret i s.k. "elevsalong", och jag tror att det kommer bli jättebra! 300:-
    Ring -  3171:-

Blommor - från Interflora, cremefärgade rosor med grönt, en rund bukett, plus corsage och näbbukett till min dotter, blev 1800:- Hoppas att buketten kommer se ut ungefär såhär:

Tårta - 420:-
    Hotell - 850:-
    Min blivande mans kostym - från Tiger of Sweden, köpt på Vingåkers outlet, ca 5500:- med väst, kravatt, och skor

Totalt: ca 14 600:- Sedan kommer det tillkomma utgifter för trerättersmiddag för sex vuxna och ett barn, gissar att det med alkohol landar på 2000+
    Snacka om att det drar iväg, fast man försöker hålla kostnaderna nere! Tycker ändå jag har sparat in på vissa saker, som kläder och hår. Är i alla fall väldigt glad att vi inte har någon lokalhyra eller mat och alkohol för 75 - 100 personer att betala Flört Och jag tror att det här dagen kommer bli helt perfekt och precis som vi vill ha den, så för mig är det värt varenda krona! Hjärta
  • tracit

Här börjar det bli nervöst kan jag lova Glad Om 48 timmar är jag fru
    Har sprungit runt på stan idag och börjar känna mig som värsta bridezillan, haha. Men, läget är under kontroll! Återkommer väl med en rapport på lördag eller söndag

Lycka till MariaMagdalena, hoppas ni får en fantastisk dag!!!!

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?