Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
Hoppar in här jag med.Jag och min sambo har inget datum satt ännu. Vi har pratat om att vi vill gifta oss inom 1-1,5 år kanske, men inte något datum bestämt ännu. Han vill få fria genom att gå ner på knä och ha en ring i näven. Så även om vi pratat om att vi vill gifta oss, så ser vi oss inte som förlovade förrän han friat "properly" som han så gärna vill, trots att vi ändå pratat om det och hur vi ska ha det. :)
Nu under semestern när vi satt och drack lite vin på tu man hand, som råkade bli aningen för många glas vin så råkade han dock försäga sig om att han tittade på ringar och ville ha en lektion i det här med klarhet och färg på diamanter. Så frieriet kommer kanske snart då :)
Vi har iallafall pratat om hur vi vill ha det när vi väl gifter oss, vilket blir i en jättefin kyrka i vår stad, med bara barnen närvarande och två vittnen. Vi vill inte ha några gäster och fest, då det inte känns som vi.
Jag har dessutom varit gift tidigare och kände då att det var mest stress och ett projekt att sy ihop allt och få alla att trivas osv, istället för att bara njuta av dagen.
Efter vigseln kommer vi med våra vittnen och barn äta en fin middag på en restaurang, ha barnvakt fixat för natten och bo på ett hotell med spa-avdelning så vi får bli lite bortskämda och mysa på tu man hand.
Vi kommer inte åka på bröllopsresa direkt efter antagligen, utan kommer hem till barnen och har en familjedag med dem. HIttar på något kul men inget märkvärdigt så, mest bara njuter av att vi faktiskt är gifta.
Sen tar vi en resa inom hyfsat snar framtid med antingen en sista minuten, eller om vi bokar en weekend till en storstad.
Det hela blir enkelt men fint. Släkten och vännerna får finna sig i att vi inte vill ha stort ståhej. Kan tänka mig att mamma gärna skulle vilja vara med, men jag tror att hon ändå förstår.