Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

MariaMagdalena skrev 2012-08-08 20:52:17 följande:

Jag säger det igen Majjja- Superfint! =)

Det var klänningen som kom idag Har dock inte hunnit mer än smygtittat på den, men den ser verkligen jättefin ut! Imorrn då gubben är på jobbet ska det provas

ooh vad kul med klänningen! du måste lägga upp en bild sen. 
  • Principisessan

smulan: vet inte alls hur jag ska göra med klänningarna, men de lovade ju att leverera på bara en månads tid, så jag tänkte att om jag beställer typ i oktober så får jag den i november och skulle det på något sätt skita sig, så har jag ju flera månader på mig innan det är dags (april) så fram tills oktober får jag klura och fundera på det där med överdelen. Har iallafall bestämt mig för att ha tyll på kjolen. Tyckte det var så sött :) 

och tack alla för de fina kommentarerna för ringarna. I love them! Idag lämnades de iväg på gravyr o storleksändringar o allt. Känns väldigt tomt utan dem kan jag ju säga.. och det värsta är att jag får dem förrän om en månad :(
    Vi valde att lämna in dem hos en guldsmed som inte skickar iväg ringar utan fixar allt på plats. Dock hade de mycket att göra och därav tar det tid. Kollade även på sambons ring, han blev helt såld på de ringar de gör själva i den butiken. en svagt kupad 4,5 mm bred ring (hans fingrar är rätt korta så det såg helt galet ut med en bredare ring)

MariaMagdalena: din klänning var tokfin! och sitter ju helt perfekt över bystpartiet!  

• Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-10 17:37:02 följande:

Det tycker jag absolut du ska göra om du känner för det =) Tror säkert dom kan göra din förlovningsring så den passar jättebra till vigselringen, dom om någon kan ju sånt där =)

Idag fick jag äntligen hem vigselringen igen efter omgraveringen plus en liten present från dom.... MEN, hör och häpna, det är fel igen! Fast den här gången vet jag faktiskt inte om jag orkar bry mig om det. Det som blivit fel denna gången är att dom inte graverade in även vårt förlovningsdatum i vigselringen så som jag hade från början (eftersom jag inte visste om jag skulle ha någon förlovningsring öht), men men, det kanske jag kan leva med om jag bara får hem den tilltänkta förlovningsringen och ser att den passar för då åker den iväg på gravering ist. Vilka klantarslen..

men vad irriterande. Vart är det du köpt den? 
    Tänkte faktiskt på det där när tanten i guldsmedsaffären skrev på en lapp vad det ska stå i ringarna... hennes handstil var ju inte helt lätt att tyda, men guldsmeden kanske är van vid den får man väl hoppas.  
  • Principisessan

Mariamagdalena: ok, men vad bra att de varit bra för övrigt då. var inne och kikade lite på deras sida också innan vi hittade denna andra. 

jakother: aj då, vad tråkigt. håller tummarna för att de kommer nästa vecka då . 

• Principisessan
    Smulan skrev 2012-08-11 10:38:50 följande:
    Idag ska vi ha fest=)! Vi var i lokalen igår och ställde upp bord som ett E och la ut dukar, servetter, programm och bestick. Idag ska vi dekorera ställa ut ljuslyktor ta dit mat och tårta och sen ska vi ställa upp projektor och dator så att vi kan visa vigselfilmen och bildspelet som jag gjort=). Ska bli så himla kul! Så idag åker Bröllopskläderna på igen! Berättar imorgon hur det gick!
    ha det så skoj! 
  • Principisessan

mariamagdalena: vilket kap, man ser ju inte ens någnon skillnad i lyster på cz stenarna och på diamanterna. 

smulan: du kan inte rhodinera om din ring så den blir vitare igen. ritkgit vitt vitguld och titan är ju snyggt ihop 

• Principisessan
    jakother skrev 2012-08-16 09:54:54 följande:
    Det lustiga är att det var en helt ny ring... Alltså jag är helt frälst i denna ring, jag vill inte ha någon annan men när nu två st är trasiga dock inte så att dom inte går att använda men en ring för drygt fyra tusen ska daning va perfekt!!! Kolla dom inte ens ringen när dom skickar den?
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    kan du inte få rabatt då, att de ger tillbaka en viss summa, det det kostar dig att laga ringen annanstans? 
  • Principisessan

åh jag dör! jag hittade precis en bild på en kofta som jag verkligen verkligen vill ha. Grejen är bara att jag inte hittar den någonstans :( nu har jag mejlat till bloggen som hade fotona, de jag tror haft den tidigare för att kolla vart den är ifrån och om den går att köpa fortfarande (fast säkert slutsåld) och till Landybridal om de gör koftor och kan göra en kopia i så fall.

Jag bara älskar den. Denna med klänningen med tyll på kjolen utan att göra om överdelen som jag pratade om tidigare... jepp... det är det jag vill ha. 

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?