Inlägg från: MariaMagdalena |Visa alla inlägg
  • MariaMagdalena

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

majjja skrev 2012-12-21 15:32:09 följande:
    Ok, ja alla varju fina en sån där scrug kan nog vara lite kall om du har otur
    Ja jag är rädd för de jag med... Behåller nog den jag har och klipper bort knytbanden med bollarna bara, hade ju varit skit om man drog på sig en förkylning när man ska iväg på bröllopsresa :-P

5 veckor kvar idag och nu börjar jag likna hysterisk snart Tur jag har en vän som kan ta ner mig på jorden när det behövs! Svävar iväg emellanåt och kommer på miljoner saker som är fel eller fattas, har jag inte fått en hjärtinfarkt innan det här är över så kommer jag nog överleva det mesta  
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-23 23:15:40 följande:
    Åh förstår att du är nervös :) tycker vårt är nära, samtidigt som det är en evighet kvar, hehe Köpte ett par skor på ebay idag, 250 kr.. Blev ett par vory mary jane pumps. Rnkla o klassiska. Ska hitta nån fin blomma eller liknande att sätta på sen vid tån, så blir det de så lika dyrgripskorna jag kan komma.. Tyckte de var så jäkla dyra de jag egentligen ville ha, men det blir nog bra det här med
    Skor tycker jag är skitsvårt, dom ska ju både vara snygga och prisvärda och passa till klänningen å så ska man dessutom kunna gå i dom Hoppas dom uppfyller dina förväntningar

Exakt en månad kvar idag och sambon kunde inte hålla sig så han ringde mig på jobbet imorse och frågade om han fick släppa bomben, helt ok tyckte jag men ångrar mig lite nu... Tänkte inte så långt som hur min ena bror skulle ta nyheten. Han ringde och var alldeles upprörd! Inte pga att jag inte sagt något, utan pga hur vi gör det. Han tycker att vi snuvar honom på ett kyrkbröllop där han hade fått fixa mitt hår, pyntat kyrkan, tagit hand om gästerna, ja i stort sett allt pyssel runtomkring Så nu har jag suttit i timmar med att försöka lugna ner honom och lovat att skicka bilder på klänningen så hoppas jag att han tagit sig samman imorgon För övrigt har vi bara fått glada miner =) 
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-28 11:10:05 följande:
    här är skorna förresten

Dom ser både jättefina och sköna ut =) 
  • MariaMagdalena

Alltså det här med blommor... Jag river mitt hår snart! Hur ska ni göra som, ska ni ha bukett eller inte? Jag tycker bilder med ringarna liggande i blombuketten är sååå fina och eftersom vi kommer ha fotograf närvarande känns det ju som ett riktigt tillfälle isf, men jag vet inte om jag är beredd att lägga en massa pengar på en bukett som jag ska hålla i typ en timme och som vi sen bara åker hem och lämnar för att vissna och dö medan vi är på resan. Köpte hem lite rosor idag på coop när jag var och handlade och gjorde en vanlig rundbukett av 20 st röda och vita rosor men jag vet inte om det är något direkt alternativ det heller med tanke på alla små tillbehör som ska till förutom blommorna. Kanske man ska skicka ett blomsterbud till sig själv, någon av buketterna man kan välja på nätet? Guuuuud så svårt! 

Hur som helst, kan man ha typ vita rosor med lila pärlor bundna med lila band (m2b´s kravatt är lila), vad tror ni om det? Magsår nästa.. 

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-28 22:39:48 följande:
    Antingen kan du ju be om en rundbunden bukett med det du tänkt dig sv en butik, o säga att maxpris är si och så mycket. Eller om du vill chansa på att det finns vita rosor på ica just när ni gifter er, det vore såklart trist om det inte fanns och det är det enda du kan tänka dig :)
    Men vad ligger ett ca-pris på ungefär om man går in och ber om en enkel rundbunden rosbukett tro? Jag slipper gärna arbetet och pillergörat med att binda en själv :-P 
  • MariaMagdalena
    ev2013 skrev 2012-12-29 09:45:09 följande:

Här har du en till som funderar och funderer på det här med blommor... skall gifta mig borgligt i smyg, men vill ändå ha blommor under fotografieringen, men är inte villig att betala allt för mkt. Så det här med att gå in och beställa en stor brudbukett går bort.
    Är oxå inne på en rundbunden bukett med rosor, funderar på rosa... eller röda....hmmm... beror nog på vad vi min blivande skall ha på slipsen... svårt det här...

Ja visst är det svårt! Men jag tror jag hittat ett alternativ nu faktiskt interflora.se har dom blomsterbud där man kan välja olika "produkter" till olika priser, olika färgsättningar osv. Jag funderar på att beställa hem en bukett i vitt för ca 300:- som kommer dagen innan (vi gifter oss så pass tidigt på dagen) och skriva i meddelandet att jag vill ha den enkel, stilren och rundbunden, och så sätter jag dit pärlnålarna och det lila bandet runt stjälkarna själv. På så sätt slipper jag både ränna runt stan för att plocka upp dom och arbetet med att få till en bukett men ändå till ett helt okej pris  
  • MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-12-29 10:25:53 följande:
    Denna var ju ruskigt söt också :) www.interflora.se/order.asp?ProductCategoryID... Men som sagt, för att det ska bli rätt så är det bra om du ringer butiken o förklarar att det ska vaa exakt som på bilden i så fall, eftersom de annars kan ta andra blommor om de inte har dem hemma.
    Den där gillar jag jättemycket! Har kollat på den, men kan som inte bestämma mig till fullo  Det måste alltså inte vara rosor, jag är väldigt öppen för förslag, men jag vill helst inte ha en slapp tulpanbukett iaf
    ev2013 skrev 2012-12-29 10:38:19 följande:

Smart!

Tänkte jag skulle gå runt lite i olika blomsterbutiker i min närhet och se vad de har för blomsterutbud, typ färdiga buketter, men även i "snittkylen" ...har två stycken butiker ca 400 meter från min ytterdörr.
    Dock vet jag inte rikigt om jag "vågar" prata med dom rikigt än, av någon konstig annledning känner jag mig lite fåning så fort jag skall prata om vårt "smyg"bröllop ... dels så känns det så vuxet, ( inte riktigt insett att jag och min blivande faktiskt e vuxna nu, 27 och 31) och sen så e jag rädd att någon skall höra, som känner igen mig.

Var för någon vecka sedan i en butik som säljer brudklänningar... grymt jobbigt... kände mig som ett vilset dagisbarn ;)
    ( dock e jag helt 100 på att detta är det rätta... så inte av den annledningen jag känner mig fåning ;) )

Vi skall gita oss utan att någon vet om det, två veckor innan vi åker på resa, samma dag som vi går på planet postar vi kort från fotograferingen til nära och kära, som avslöjar oss.

Majjja: www.interflora.se/order.asp?ProductCategoryID Tack för tipsen och råden... denna var ju super fin! Hmmm jag kanske inte skal stirra mig blint på rosor... finns ju faktiskt andra fina blommor oxå ;)

Vi har alldeles för många blomterbutiker här i vår lilla stad tycker jag, jag tror jag skulle få ännu mera huvudvärk om jag skulle gå in och fråga runt Jag var först insnöad på callor, mejlade runt lite till olika ställen här runtomkring men dom skulle beställas hem långt i förväg och var rätt dyra så jag la ner dom tankarna lite.

• MariaMagdalena
    ev2013 skrev 2012-12-29 18:21:32 följande:
    Ja man inser att det är oerhört mkt att fixa med, även om man planerar en vigsel helt i sin ensamhet ;)
    Eller hur! Jag är otroligt glad att vi valde att göra på det här sättet, jag är ett alldeles för hopplöst kontrollfreak för att jag skulle fixa att planera ett stort bröllop just nu, då hade magsåret utvecklats till trippla hjärtinfarkter ist
    Nano skrev 2012-12-29 23:33:41 följande:
    Vi ska också gifta oss hemligt. Den 1 juni gifter vi oss i stadhuset. På kvällen har vi planerat att bjuda nära och kära på fest men det är riktigt jobbigt att inte ha nån att bolla idéer med. 
     Välkommen hit =) Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • MariaMagdalena

Är det någon av er som har erfarenhet av den här herrparfymen? www.grooming.se/bjorn-borg-ja-for-him-edt-50-ml.html
    Fick syn på den på stan idag och den kändes ju klockren till den stora dagar :-P Men tyvärr hade dom inget doftprov där jag tittade och har inte hittat den i fysisk butik någon annanstans här i stan heller, skit! Eller vet någon vart man kan beställa doftprover kanske?  

• MariaMagdalena

Check check check, nu känns det nääääära! 2 veckor och 3 dagar för att vara exakt

Hämtade ut passet idag och har fått veta vilken präst vi ska ha, hon har dock inte hört av sig än för att bestämma träff. Nästa helg ska jag till min kompis som ska fixa hår och make up för färgning och klippning, har ingen aning om vad hon planerar så det ska bli skitspännande Blommor är beställda. Ikväll ska jag/vi tokgoogla bilder och mejla dom till vår fotograf så hon vet vad vi vill ha ungefär.

Så det som är kvar är att köpa skumpa. Tror allt är klart sen? Börjar kännas galet verkligt nu

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?