Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
MariaMagdalena -
MariaMagdalena -
MariaMagdalena - Spännande med klänningen! Jag hittade min klänning i en vanlig affär på stan för 400:-. Blir man kär så blir man, oavsett puffärmar och 10.000-tals kronor eller enkelt och några hundralappar. :)
jakother - Jättefin spetsdetalj till håret du gjort! :) Funderar på vad du skulle kunna göra mer, kanske något som du kan ha runt buketten (om du nu ska ha en sån)? Det är fint med spets!
Ljungan70 - Åh, grattis! Då är det inte långt kvar innan ni är gifta då. :) Som du beskriver det kommer det säkert bli en fin och personlig dag för er!
majjja - Jag fastnade helt klart för klänning nummer ett, fast med en överdel som nummer två. Tokfint! :)
MariaMagdalena - Spännande! :)
Ljungan70 - Vi kommer inte ha någon fest efteråt. Vi kommer att gifta oss mitt i veckan, berätta för alla efter någon dag samt om den kommande resan vi åker iväg på en månad efter bröllopsdagen.
Om våra nära och kära nu hemskt gärna skulle vilja fira vårt giftemål så får dom göra något i sådana fall. Men vi skulle nog känna oss mest bekväma med att "bara" få glada och bra responser och gratulationer. :) Ett bröllop tycker inte jag har någon "ska-stämpel" på sig, det är så mycket tvärtom! Det ska väl verkligen vara en dag som spegla brudparets personligheter och vara något som just dom två vill att den ska vara.
Däremot kanske vi köper hus inom en snar framtid, så då kanske det blir en inflyttningsfest istället. Jag fixar hellre en sån fest istället för en bröllopsfest. Vet inte riktigt varför jag känner så, antagligen för att jag ser bröllopet som min och min sambos grej, och det mest romantiska är att bara vara han och jag. :)
Idag har jag hämtat ut min vigselring, och den är tokfin!! Så fin som jag hoppades på! Så där fin så att jag nästan inte vet hur jag ska kunna vänta i några veckor innan jag får ha den på mig! Jag beställde den från USA så det tillkom lite avgifter för frakt och sånt, men det är det värt! Den blev ändå att kosta under 3.000:- totalt vilket jag inte tycker svider så jättemycket för något som jag tänkt bära livet ut.
Det lite tråkiga var dock att jag fick fel typsnitt på gravyren, trots att jag undrströk detta vid minst tre tillfällen när jag beställde den. Men jag har mailat företaget nu och berättat, får se vad dom svarar. Troligtvis kommer det bli så att jag skickar tillbaka ringen och dom får göra rätt. Men jag tänker så klart inte skicka iväg den innan bröllopsdagen, eftersom den närmar sig med stormsteg. Men efter smekmånaden så kanske jag kan slita mig från att ha den på mig.... en stund, hihi.
Åh, vad jag längtar till vår mysiga lilla smyg-dag nu!
Har ingen bild på den för tillfället, men det ska ordnas när jag får möjlighet! Den är blank och är i rak modell, 6 mm bred och har en 0,6 ct diamant i mitten. Stilren och underbar i mina ögon! Tänkte att det skulle vara en modell som håller för alla stilar (jag kanske inte har samma stil som nu när jag är 80 år) och som jag inte kommer att tröttna på. Jag kommer nog inte ha min förlovningsring tillsammans med den, men det gör inget. Förlovningsringen kommer jag nog ha på mig stundtals på andra handen istället.
Nu är jag äntligen hemma igen efter att ha bott hemifrån i 10 veckor, det känns udnerbart! Nu kan sambon och jag planera och prata om vårt bröllop hej vilt också utan att det är risk att någon annan hör. :)
Idag öppnade jag ett paket innehålllandes lite smink som jag beställde i början av sommaren (men som jag inte hann få innan jag åkte iväg). Jag tog på mig det för att prova idag, och känner mig så vacker som jag hoppades på! :) Jag är absolut inget proffs på smink och har aldrig sminkat mig mycket, det brukar blir lite mascara och foundation. Jag kommer sminka mig själv på min bröllopsdag, känner att jag kan klara det. Vill "bara" se pigg, naturlig och fräsch ut! :)
Håret kommer jag också ordna själv, ska ha en frisyr som jag även där vet att jag kan göra.
Hur har ni gjort/ska göra med styling?
Vi kommer nog rigga upp en kamera på stativ som får stå och spela in vår korta lilla vigsel. Kul att spara och att visa de som är intresserade sen! :) Det kan ju även vara bra att ha vigseln inspelad för att ha som bevismaterial ifall ingen tror oss. ;)
majjja - Tycker klänningen som du har på bilden är tokfin, du klär i den!
jakother - Ja, var kul! Snart är det eran dag! Pirrigt värre. Ps, jag gillar den vita snörningen mest.
Även fast det är ynka två veckor kvar tills det är dags för oss så känns det inte som att jag är så nära min bröllopsdag. Det kanske är för att jag är lugn som en filbunke och har allt under kontroll. Men när jag provar min klänning och när vi pratar om våran kommande dag så får jag det där härliga pirret i magen!
I måndags hämtade vi förresten ut sambons ring, och den var också tokfin! Våra ringar matchar verkligen bra tillsammans också! Nu går vi båda två och bara vill ta på oss dom, haha. Men det är väl så det ska kännas. Gravyren stämde på hans ring, så då behöver vi bara göra lite efterkrångel med min.