Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

nu har vi pratat ihop oss lite här hemma och sagt att vinter/vår blir det, 2013. Så vi tänkte ringa på måndag till den kyrka vi vill ha och först och främst kolla om det runt påsk nån gång var ledigt. Tänker att det då brukar ha hunnit börja knoppas i träden lite även om det kan fortfarande vara kallt. 
    Om det inte funkar där i krokarna så tar vi någon lördag i feb-mar eller maj. 

Så bara att hålla tummarna för att vi får den kyrka vi vill ha. Det är ju inte så vansinnigt mycket att planera på samma sätt då vi inte kommer ha en bröllopsfest men ett datum känns skönt att ha avklarat.
    Vad gäller klänning har jag hittat "the one" så jag lägger nog order på den nu under sensommaren/hösten så har jag det klart. Så vi slipper stressa mot slutet och vänta på kläder som kanske drar ut på tiden att få hem.  

• Principisessan
    Smulan skrev 2012-07-28 21:11:10 följande:
    Majjja ok då ska jag beställa nu då.

Åh vad roligt att det börjar närma sig ett datum nu ;) Jag håller tummarna för att ni får det precis som ni vill ha det!
    Ja köp klänningen nu jag köpte min så fort jag såg den....nu hade jag ju visserligen kortare tid på mig men ändå=).
    ja det känns bra :) vi har ju årsdag i februari men den är mitt i veckan. Vilket i sig kansek inte gör något men om vi får välja så hellre en helg och lite längre fram. Så nu får vi se. 
    Det känns lite skönt att vi inte har några större krav på datum iallafall, utan bara det är rätt kyrka och att en av brudkronorna som jag tänkte låna, finns till låns just den dagen.

• Principisessan

yey nu har vi också ett datum. Ringde till den kyrka vi vill vigas i (har halsfluss och knappt någon röst alls så jag lät nog lite kul) iallafall. Sa att vi tänkt oss runt påsk, inte just påskveckan kanske med tanke på att de säkert har massor att göra just då men typ där i kring. 
    Veckan innan skulle de tydligen ha någon konsert i kyrkan så då blev det veckan efter. 6 april.

och så bokade de den fina brudkronan som jag vill låna dagen till ära. Egentligen har jag ju varit gift tidigare och har barn, men jag hade ju ingen första bröllopet så då tänker jag att jag måste väl få ha det nån gång i mitt liv iallafall, haha

• Principisessan

ja jag tyckte den var så söt. tänker mig färgglada pumps den vadlånga klänningen och så kronan i håret. Blir nog bra :) är ju ett bra tag kvar så jag kanske hinner ändra mig om klänningen men typ nåt sånt iallafall. 

• Principisessan

mest känns det ju så långt bort. April är ju jättelångt borta. men det går väl fort förstås, o samtidigt så hinner vi handla kläder o sånt i lugn och ro utan stress. Så det är väl bra, samtidigt som jag vill ha det nu. 

• Principisessan

smulan: vad kul, då är det mest lite piff o sånt kvar då. skönt att ha det mesta klart :) 

jakother: vad köpte du för bolero? tänkte också beställa en i spets. osäker på om jag sdka ha liten holkärm (dvs inte varm alls) eller till armbågen. det närmar sig för er, så kul!! :)  

• Principisessan

själv har jag börjat klura på det här med bröllopsresa. Nu är det ju jättelångt bort, men vi gifter ju oss i april och pratade om att ta en sista minuten i maj. Funderar på att överraska min älskling med en resa till new york istället. Antingen det eller tokyo. dock skulle jag själv hellre vilja åka til new york. 
    Har ju tid på mig innan det är dags för bröllop och eftersom själva bröllopet i sig inte blir så vansinnigt dyrt så tänkte jag om man skulle slå till med en häftig resa istället.

frågan är bara hur jag ska lyckas hålla mig från att säga något.  

• Principisessan

nej jag vet också folk som har stor ålderskillnad. Det gör ju mindre skillnad på åldern ju äldre man är. När man är 20 år kanske man inte har riktigt lika mycket gemensamt med någon som är 14 år äldre, än när man är närmare 30. 

Hoppas det löser sig med alkoholen, ni har inte nära till tyskland? det finns ju även att man kan köpa på nätet, fast frakten kanske är dyr förstås?

• Principisessan

mariamagdalena: grattis till kommande bröllop. Och självklart har du ju helt rätt, det kan vara helt rätt oavsett ålder när det kommer till kärlek. Onödig reflektion från min sida det där jag skrev tidigare. 

vart går bröllopsresan?  

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?