-
hur mycket för stor var din?MariaMagdalena skrev 2012-08-27 15:28:37 följande:Ja det var lite klurigt med strl, jag beställde oxå en förstor först. Tänk bara på att det skiljer ganska mycket mellan strl! Jag beställde först en strl 5 men den var alldeles på tok för stor så då beställde jag en i strl 4 och den går riktigt trögt att få över knogen men sitter skönt på fingret annars då den sitter på plats. Bara en tanke, ifall du vill kolla upp en extra gång vilken storlek som du ska ha så du kanske hinner ändra isf =)
-
Oj ja jag föstår vad du menar...skickade ett mail till säljaren nu och frågade om det gick att få storlek 7 istället...får se om jag får något svar! Suck vilket krångel! Jag som blev så glad att den hade kommit!
-
Ja jag hoppas det...bara de hinner se det innan de skickat iväg den. Ja fy det är hemskt att vänta men ja ja skulle det skita sig går det säkert att korta in den här....
Ja vi får hoppas at den kommer hem till dig med rätt gravyr nu. -
JÄKLAR jag hade redan fått svar att de skulle skicka en storlek 7 istället imorgon.... jösses vad de var snabba
GÖTT då var ju det fixat! Ja det är säkert stenarna som gör det.
Whooo jag ska nog inte vara så rädd för att beställa på E-Bay längre speciellt inte med den säljaren! -
Ja herregud vad snabba de var... det tog ju högst 20 min för dem att svar! Ha ha vad förvånad jag blev. Jag har varit så skraj att beställa från E-Bay förut för jag har hört så mycket men jag lär ju inte vara lika rädd nu hihi skönt jag beställer ju annars väligt mycket från nätet.
-
Nu är ju vår son bara 3,5 år men vi köpte kläder på Ellos åt honom! de har kanske något snyggt till dina grabbar?
-
Åh stackare, jobbigt att känna klump. Alltså jag tvekade aldrig till att vi skulle gifta oss i smyg men däremot var jag lite orolig att några skulle tycka vi var lite tråkiga men när jag och min man var själva så kändes det så himla rätt så jag håller med de andra gå på den känslan du har när ni är själva och planerar och agera efter den känslan. Säger känslan att ni måste ja ett "tradionellt" bröllop får man kanske göra det då men säger den att det är rätt så är det rätt att göra det i smyg. Vi kunde ha gjort båda delar egentligen eftersom vi hade en fest efter men det kändes väldigt VI när vi gjorde tvärtom än alla andra. Vi är såna som personer....lite tvärtemot ;) vi vill inte göra som alla andra.
Det var väldigt skönt att sedan få höra att alla tyckte det var roligt både med att vi bus gifte oss i smyg och sedan tyckte de festen var kanon rolig och fin med god mat. Så allt ordnade sig. Vi hade inte behövt oroa oss för det egentligen!
Jag tycker också att du ska prata med kommunen om det finns någon annan som kan viga er eftersom det känns lite stelt med honom ni har nu. Det skadar ju inte att kolla med dem i alla fall. -
åh då ska jag läsa=)jakother skrev 2012-08-29 10:44:21 följande:Nu har jag kortfattat skrivit om vår bröllopsdag.. =) på bloggenskönt att det känns bättre nu.Lyckorus skrev 2012-08-29 11:03:44 följande:Tack alla för era kommentarer! det känns bättre idag, jag får fokusera på att det är en lite extra romantisk och mysig dag som väntar och inte förstora upp det hela. :) Vi kommer inte krångla med byte av vigselförrättare, är han flummig så får han vara det i fem minuter då. Sen åker vi iväg och gör vad vi vill! :)
Idag ska jag forska runt efter mysiga boeenden kring vår hemstad, vi ska satsa på en "vanlig" sol och bad-resa och skjuta på den dyra resan. Då känner vi att vi kan unna oss en lyxig bröllopsnatt. :)den är verkligen jätte fin=)tracit skrev 2012-08-29 12:20:29 följande: -
nu har jag läst! Åh det låter ju som en underbar fest ni fick förutom att din mans familj var lite aviga då.....men ni fick en härlig fest och det är ju det ni fokuserar på HELT RÄTT! stort grattis igen till er ni är sååå fina tillsammans.jakother skrev 2012-08-29 10:44:21 följande:Nu har jag kortfattat skrivit om vår bröllopsdag.. =) på bloggen
-
Åh Zakynthos var jag och min man på för några år sen. Vi tyckte det var helt underbart där. Vi lyckades komma dit den vecka de hade värmerekord då tempen var på 40-45 grader varmt ha ha men det var helt underbart. Vi bodde på ett lägenhetshotell i staden Laganas. Hotellägaren hade en matbutik precis bredvid lägenheterna där han även hade sin reception för hotellet. Det var den bästa mataffären i området och allt låg på stranden...jo jag menar PÅ STRANDEN. När bussen släppte av oss fick vi köra vår reseväska på stranden för att komma till hotellet ha ha det var en syn. Detta var i slutet av aug så vi hade inte räknat med en sån värme men vi lyckades ta oss ut med en dagstur på en båt som skulle ta oss till sköldpaddorna och till en strand där man kunde bada och sola lite. Vi EN sköldpadda.....kaptenen som spanande rusade helt plöstsligt ut ur hytten och skrek "Carretta Carretta" och pekade ut i vattnet. Sen backade han hela ekipaget så att vi kunde få se havssköldpaddan som heter Carretta Carretta på grekiska. Tydligen ska man säga det två gånger enligt den svenska reseledaren ??? vet inte om hon hade fel eller rätt. Vi hade tänkt att hyra moded eller fyhjuling och åka runt lite men det var alldeles för varmt. Men det skulle jag rekomendera att göra. Sen finns det ju ett skeppsvrak och de blå grottorna att titta på. Vi körde förbi och stannade väldigt nära några blå grottor med båten och de var ju helt magiska. Jätte vackert! Sen åkte vi förbi ön som ligger vid Zakynthos som ser ut som en sköldpadda. Åh som du kanske märker längtar jag tillbaka nåt så otroligt mycket. Vi har sagt att vi ska åka dit nån mer gång med vår son för det är perfekta stränder för små barn....LÅÅÅÅÅÅNGGRUNT .Lyckorus skrev 2012-08-30 15:25:22 följande:jakother - Jag har också kikat in på din blogg och läst om er bröllopsdag nu. Tycker det låter som det varit en lyckad tillställning! :) Lite tråkigt med hur din mans familj var, men låt inte det ta för stor uppmärksamhet när du tänker tillbaka på er dag!
Nu har vi äntligen bokat en resa! Det blir Zakynthos de två sista veckorna i september. Jag ser riktigt mycket fram emot att bara vara och ta det lugnt (har jobbat hela sommaren och inte vait ledig någonting i år hittills), utforska en plats man inte varit på tidigare, snorkla och förhoppningsvis få se sköldpaddor! :) Det känns så skönt att släppa det här grubblandet nu med vart man ska åka och bara längta!
Hoppas ni trivs lika bra som vi gjorde. Och jag hoppas att flyplatsen är färdig byggd nu ha ha ha....den var lite under konstruktion när vi kom dit hihi. När vi åkte hem var det så fullt med folk och inte färdigt att 99% fick sitta på golvet och vänta och ingen airkondtion ha ha ha.