Hej alla, har inte skrivit här på evigheter! Så håll i er, här kommer ett mastodontinlägg
Har tyvärr mått så himla dåligt av graviditeten, men nu börjar jag känna mig som vanligt igen. Har dock gått upp 7 kilo och är lite deppig över det, men klänningen går i alla fall att få igen fortfarande, och det är huvudsaken (tur att jag valde korsettrygg )
Allt är äntligen bokat och klart för oss. Har varit såå stressad de senaste veckorna, och jag är så himla glad för att vi beslutat oss för att göra detta i smyg. Vågar inte ens tänka på hur stressad jag hade varit om vi hade haft en lång gästlista också. Vi träffade prästen i torsdags och gick igenom vigseln, och vi klaffade direkt med honom. Är verkligen glad att det är just han som ska viga oss! Vår ingångsmusik blir Jesus bleibet meine freude av Bach, och utgångsmusik Allegro Maestoso av Händel. Sedan har vi valt psalm 85 och 297.
Det är ju alltid kul att jämföra priser lite, så jag tänkte skriva hur det har blivit för mig:
Klänning - ca 1000:- med bolero(kinaklänning)
Klänning till min dotter - ca 500:- (kinaklänning)
Här kommer bilder:
Skor - 250:- vanliga vita pumps
Skor till dottern - 149 :- vita ballerina
Make-up - kommer kosta 600:- inklusive konsultation, ska göra det på Kicks
Hår - ska göra håret i s.k. "elevsalong", och jag tror att det kommer bli jättebra! 300:-
Ring - 3171:-
Blommor - från Interflora, cremefärgade rosor med grönt, en rund bukett, plus corsage och näbbukett till min dotter, blev 1800:- Hoppas att buketten kommer se ut ungefär såhär:
Tårta - 420:-
Hotell - 850:-
Min blivande mans kostym - från Tiger of Sweden, köpt på Vingåkers outlet, ca 5500:- med väst, kravatt, och skor
Totalt: ca 14 600:- Sedan kommer det tillkomma utgifter för trerättersmiddag för sex vuxna och ett barn, gissar att det med alkohol landar på 2000+
Snacka om att det drar iväg, fast man försöker hålla kostnaderna nere! Tycker ändå jag har sparat in på vissa saker, som kläder och hår. Är i alla fall väldigt glad att vi inte har någon lokalhyra eller mat och alkohol för 75 - 100 personer att betala
Och jag tror att det här dagen kommer bli helt perfekt och precis som vi vill ha den, så för mig är det värt varenda krona!