Inlägg från: jakother |Visa alla inlägg
  • jakother

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Rooligt, ja jag funderar också på att göra lite ändringar på grund av ekonomin.. Ändra min bukett till enbart brudslöja som jag ville ha från början.. eftersom jag typ vill lägga in så mycket marinblått i vårt bröllop känns det konstigt att ha ljusrosa rosor.. så känns bäst att bara ha en enkel vit brudslöjabukett.. som jag ville ha från början.. kommer ju bli billigare också!!

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • jakother
    Smulan skrev 2012-06-29 12:36:51 följande:
    ja gör så det tycker jag är jätte fint.....dina inspiritations bilder på det var ju bara UR FINA. Och så är det ju lättare att matcha resten=). oj oj oj nu är det bara 15 dagar kvar=D längtar så mycket att jag snart går sönder. Nu ska jag fortsätta med alla kort jag håller på att göra. dags att skriva adresser på kuverten också så slipper man det sen ;)
    Jag ska faktiskt på bröllop den 14/7, en närmare släkting ska gifta sig! =) Är faktiskt skönt att dom gifter sig då för då kan man kolla lite hur dom gjort och så är man lite förberedd, jag var bara ett barn sist jag var på bröllop! =P

Även om våra bröllop är helt olika.. dom har ett traditionellt kyrkbröllop med festlokal efteråt.. och vi ska ju som sagt mest bara vara ute ;)
  • jakother

Fick veta i helgen att fotografen är fixad, pappa skulle fixa det! Kläder till barnen är klart, Minstingens väst kommer nog imorgon eller på tisdag, min klänning kom i lördags!! Och min "bolero" ska jag försöka fixa ihop. Sen är det bara slips och bröstduk till sambon.. shit, även om våran bröllop hittils räknat endast är upp i drygt 11 000kr så är det fan mycket som måste fixas.. Har ändrat i buketten också.. bryr mig egentligen inte ens om den, men sambon tyckte att bukett skulle man ha för man skulle minsann kasta den till alla andra tjejer efteråt.. haha Han är så söt och traditionell ibland.. Men jag ska INTE kasta min bukett, det komme dock bara vara brudslöja i den för att den ska vara så enkel som möjligt!

Jag tänkte på en grej så här i efterhand, eftersom det är ett överraskningsbröllop och de inte kommer komma med några presenter.. Hur gör vi då eftersåt, vi vill ju i såfall ha pengar till bröllopsresan om vi nu ska få något.. Typ som ett bidrag.. kan man säga även om dom inte frågar att vi önskar oss de?? haha känns inte alls kul

• jakother
    Wirre 81 skrev 2012-07-02 03:22:20 följande:
    Vi vill inte heller ha några gåvor men om dom känner att dom MÅSTE gen något så ska jag skicka med den här texten i inbjudningskorten:

Juicepress, mixer, servettringar och fat.
    Brödrost, tavlor och handukar till spa’t
    Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill
    Så att önska oss mera är ingenting vi vill…
    Er gåva till oss är er plats på festen
    Så ni slipper känna den där presentstressen
    Om ni nu trots allt en gåva vill skänka
    Så behöver ni inte längre tänka
    En romantisk upplevelse för oss som par
    Eller ett bidrag när vi mot (var ni nu ska åka på bröllopsresa) far
    Kom då bara ihåg att vi blir glada för varje liten slant
    Även om det bara är en burk som ger pant  
    Hehe så kul! Synd att vårat bröllop är en överaskning så dom kunde inte få den i inbjudan! :P
  • jakother
    Wirre 81 skrev 2012-07-06 18:19:58 följande:
    .Smulan: nej vi ska gifta oss om 2½ vecka, men eftersom det är hemligt så måste jag ju fortsätta låtsas om som om det blir december 2013 ;)
    smart! =) Ja, det är ju drygt 1½ månad kvar för oss och det känns som att det är aldelens för länge, när man ändå bestämt sig, varför vänta?? hehe Jag fattar inte dom som kan planera mer än ett år i förväg.. skulle bli tokig..
  • jakother

Ja ojsan ligen.. här är iaf min klänning grymt cencurerad! :P

På söndag så ska alla svar vara inne både jag och nej, än är det några familjer som inte svarat.. dom har haft 1½månad på sig att tänka, är det okey att skicka ut påminnelser på anmälam? Vi har skrivit "Svara Ja eller Nej innan den 15/7.."
  • jakother

Imorgon är det er dag smulan! =) Det är dock drygt en månad kvar för oss! Min ring kom igår och sambons kommer väl sen nångång, men et struntar jag i, min ring var unerbart vacker och jag vill sätta på mig den nu!!! :)

Vi ska också på bröllop imorgon men det känns mest som att vi inte är direkt bjudna längre, vi ska dit till kyrkan och äta middagen men vi kommer inte vara kvar till festen.. min sambos släkt är helt i obalans just nu och det är inte alls kul!

Hur som så är det underbart att planera vårt bröllop just nu, har dempat planerna lite med maten är som spikad, på söndag får vi veta hur många gäster det blir, och jag hoppas på fler svar för det är några i släkten som ej svarat än och de har verkligen bedjat om att vi ska gifta oss så att dom får komma.. haha känns dumt nu då om dom inte tackar ja :P

• jakother
    Smulan skrev 2012-07-14 22:56:13 följande:
    Nu är jag gift! SkrattandeHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    Dagen var perfekt! Bilder kommer sen! Nu ska vi skåla i bubbel!
    GRATTIIISSS!!!! =) Efter dagens bröllop kunde jag inte längta mindre till mitt!!!! =) Haha lite kan man ju sakna att man inte kommer ha detta "storslagna" bröllop som man var med om idag, men fick bara mer och mer konstaterat att det inte är något för oss!!! :) VILL HA DEN 25de AUG NUUUUU :) =)

GRATTIS IGEN SMULAN!! väntar på med spänning på foton! :)
  • jakother

Åh så fina ni var smulan! =) Riktigt fina! Jag längtar också till mina bröllopsbilder!! :)

Igår var sista dagen för inbjudningar och ja alla utom en har tackat Ja, finns ett par som är beräknad födsel på den dagen så dom har lämnat öppet men kommer om dom inte ligger på bb! :) Kul, men ja vi räkna ju inte med alla Ja.. haha hur som hellst så kan jag inte längta mindre iaf! :)

Grattis igen till eran dag!! :)

• jakother

Djupt besviken, när min ring kom så fattades det ett graverat hjärta i ringen som jag kanske redan sagt, och nu när jag skulle skicka in den för att få den gjort klar så upptäckte jag att ena diamanten i ringen dessutom hade gått sönder! Så då ringde jag till dem och de skulle titta på det nu när ringen kommer till dem imorgon och så skulle dom typ göra en helt ny ring till mig.. Min sambos ring beställdes också idag(för att spara in på slantarna så beställde vi dom vid två olika tillfällen!) Jag skrev då att vi var TVUGNA ha våra ringar innan den 20/8 för att det ska gå vägen! Hoppas att det löser sig nu.. Jag älskar verkligen min ring och den kosta ändå fyra tusen så då vill jag ju även att den ska vara perfekt, och gifta mig utan ring det för jag bara inte... hahaha

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?