Inlägg från: jakother |Visa alla inlägg
  • jakother

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Smulan skrev 2012-07-18 15:23:48 följande:
    jakother - nej det skrev du nog inte här i alla fall.....vad tråkigt. Man blir så besviken när något sånt händer. Hoppas de skyndar på lite nu då. Förrseten hur gick det med klänningen du beställde från Ellos? Den som är samma som min? Passade den?
    Jo, den passade men den var som inte mig..
    Ringen gör mig något stressad, hoppas att det löser sig, det får vi väl veta imorgon!

Jag och sambon har kollat smekmånader idag, Mest troligt så blir det Grekland i September, men beror helt och hållet på hur snälla släktingar och vänner vi har eftersom dom ska få betala mesta av vår bröllopsresa som bröllopspresent, få se hur mycket pengar vi lyckas skrapa ihop! :) Vi lägger ju på om det fattas nå pengar..

Men vad tror ni? Inga måltider eller All inclusive? Frukost är ändå inget som vi typ äter ändå :) Vi planerar väl bara att glassa i solen och njuta av att vara ensamma! Inge stressa till sevärdheter och marknader :P
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • jakother

Nu har jag suttit och skrivit ut bordsplaserigen, vigselakten, ett korsord med våra frågor(glömde spara innan jag tryckte ner det så det finns bara på en utskrift! :P) Och en rimdikt om att vi vill ha bidrag till bröllopsresan i present, att ha på borden så att dom kan läsa det vid middagen... Känns det billig? Att ha framme, alltså som att vi tigger, dom visste ju inte om innan att dom skulle på bröllop, här är texten!

Bröllopspresent?

Juicepress, mixer, servettringar och fat.

Brödrost, tavlor och handukar till spa’t

Allt ovan har vi redan, och ännu mer därtill

Så att önska oss mera är ingenting vi vill…

Er gåva till oss är er plats på festen

Så ni slipper känna den där presentstressen

Om ni nu trots allt en gåva vill skänka

Så behöver ni inte längre tänka

En romantisk upplevelse för oss som par

Med ett bidrag när vi till medelhavet far

Att få åka iväg och vakna upp bara vi två

Är en gåva värd mer än allt annat vi kan tänkas få

• jakother

Hej brudar Grattis Wirre till er stora dag! Själv har vi varit borta i en vecka i vår sommarstuga och är bara som tväras hemma och betalar räkningar och tvättar kläder, typ.. Det är även där vi ska ha våran fest efter vigseln, påtalomde! Vi betalar bara reseersärrning till vår VF på 18kr/mil.. blir ca 140kr t/r..

Vi riggar på festplatsen så mycket vi kan städar(krattar tallbarr!) och annat sånt där som måste planeras, jag har grym panik över att vädret kommer stå på +10 grader och snålblåst.. hur gör vi då med grillbuffe och middag två meter från strandkanten, där det kommer blåsa orkanvindar?? Gaaahhhahah

Paniiiik! Chokladsugen är jag också, jävla skit har gått upp två kilo sen sommaren började!!! :/

• jakother

Jag sitter och funderar på att avbeställa min bukett helt och hållet och bara köpa en på typ konsum och binda själv.. jag är inte alls sugen på att ens ha en bukett så känns bara oerhört onödigt att köpa en för över 500...

• jakother
    Lyckorus skrev 2012-07-27 10:10:00 följande:
    jakother - Alla gör ju som dom själv känner är bäst, personligen har både jag och min sambo resonerat som du gällande nästan ALLT som vi ordnar till bröllopsdagen. Det finns så många onödiga utgifter på saker som går att lösa på mycket billigare sätt, speciellt när det gäller bröllop. Än en gång, vi är alla olika. Vill man ha den lyxigaste brudbuketten hos floristen så ska man ju självklart unna sig det om man kan! Men personligen vet jag att jag absolut inte kommer vara mindre lycklig för att jag håller i en bukett som kostat under 100:- än en som kostat 1.000:-. Däremot kommer jag vara rikare på kontot. ;)
    Precis så där känner jag, jag skulle nästan bli lyckligast utan bukett, vigseln kommer va typ 10min.. en bukett känns bara mest ivägen.. hmm ska fundera lite till
  • jakother

jo jag har tittat runt lite på internet för att se hur man gör =)

majjja skrev 2012-07-27 11:02:18 följande:
    Vill du ha tips på hur man gör sin egen bukett så shoot.. jag är florist :)
  • jakother

Vårt datum har typ inget med oss att göra förutom att vi förlova oss ett år innan typ (27/8) vi gifter oss ju den 25/8 det passa bra eftersom jag fyller 25 den 24/8 och det skulle bli en överraskning, vi förlova oss av mer en slump, vi skulle till stokholm då till min mamma så vi passa på att göra det då för att det skulle vara extra mysigt att förlova sig nån annan stanns.. ( lidingö hamn) bland båtar för miljoner.. haha

Vi blev ihop i april så det är ingen speciell dag i den bemärkelsen

• jakother

Hej tjejer! :) hur är det med er? Idag är det exakt 3veckor kvar till vår dag!! :) sommaren är påväg härifrån så jag har beställt bolero, två st få se om dom passar till klänningen och mig! Längtar!!!!

• jakother

Tror att jag ska ta sambon ikväll och pyssla ihop de sista lyktorna.. Ska bjuda hit syrran i helgen så att vi kan provfota sminket i naturen och åka in på stan och ha lite ensamtid/köpa bröllopsgåva till sambon! ;)

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?