Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?
Jag bara älskar den. Denna med klänningen med tyll på kjolen utan att göra om överdelen som jag pratade om tidigare... jepp... det är det jag vill ha.
Bra! Och dom ska stå för fraktkostnaderna sen. Dom bad mig skicka rek och att dom skulle ersätta mig för det sen, men inte fick jag något av dom för de. Men nu andra gången jag skickade tillbaka ringen så påtalade jag det där, det kostar mig ändå 60:- för varje gång, så nu hoppas jag att ringen kommer hem så som jag vill ha den, med ett äkthetscertifikat och återbetalning för frakt.
Ser nu på postens sida att ringen kommit fram och att den ligger på utlämningsstället, jag hoppas dom inte segar med att hämta ut den nu oxå...
Men oj, det var lite väl fräckt av honom tycker jag! Inte alls ok om du frågar mig. Tycker du ska berätta som det är för honom, att ni nu lagt alla pengar ni kunnat på bröllopet och att ni känner er besvikna då han tidigare lovat er att ställa upp. Hoppas han tänker om där!
På tal om att få betala... Vi skulle egentligen ha gift oss på Gran Canaria, det var plan A kan man säga, men då dom ville ha ca 4000:- plus 3 kg kaffe för att viga oss och att vi inte kunde påverka nästan något om hur vigseln skulle se ut så backade vi. Det var ändå Svenska Kyrkan. Förstår att dom behöver tillskott i kassan för att kunna gå runt osv, men det tycker jag var oförskämt mycket faktiskt då det annars är gratis att gifta sig i kyrkan.
Men oj, det var lite väl fräckt av honom tycker jag! Inte alls ok om du frågar mig. Tycker du ska berätta som det är för honom, att ni nu lagt alla pengar ni kunnat på bröllopet och att ni känner er besvikna då han tidigare lovat er att ställa upp. Hoppas han tänker om där!
På tal om att få betala... Vi skulle egentligen ha gift oss på Gran Canaria, det var plan A kan man säga, men då dom ville ha ca 4000:- plus 3 kg kaffe för att viga oss och att vi inte kunde påverka nästan något om hur vigseln skulle se ut så backade vi. Det var ändå Svenska Kyrkan. Förstår att dom behöver tillskott i kassan för att kunna gå runt osv, men det tycker jag var oförskämt mycket faktiskt då det annars är gratis att gifta sig i kyrkan.
Dom menade på att det var det enda sättet att få tag i svenskt kaffe till deras svenska kyrkcafé, men en annan kan väl tycka att så svårt kan det väl knappast vara att få det skickat ;) Sen ville dom ha pengarna kontant vid vigseln, de kan jag oxå tycka är konstigt att dom vill ha så mycket pengar i kontanter.
Välkommen
Va roligt, inte länge kvar då! Hoppas ni hittar en lokal snart som passar er
Välkommen till tråden!
Vi gifter oss oxå i januari, vilket datum slår ni till?
Sitter just nu och planerar vår bröllopsresa (Gran Canaria), finns ju huuuuur mkt som helst jag vill göra Delfinsafari, snorkling och en massa annat skoj, jag vill boka upp oss på allt
Ang att berätta eller inte berätta så vet dom närmsta att vi ska gifta oss, men dom vet även att vi vill vara själva vid vigseln och att vi kommer åka iväg efteråt. Till dom som inte vet sänder vi nog ut ett foto på fb tror jag för att släppa bomben liksom Barnen vet, men är som jag berättat tidigare så små så mer än att mamma och pappa ska till kyrkan och träffa prästen förstår dom inte. Och det är nog kanske lika bra, dom är så duktiga på att berätta allt dom små liven