vad ska man ha för dryck i baren?
hej! alla glada!
Någon som har nå tips på vad man kan ha i baren?vi ska ha en egen bar med självkostnadspris,men jag har ingen fantasi vad man ska köpa för något?
Tacksam för alla svar hälsningar Carola
hej! alla glada!
Någon som har nå tips på vad man kan ha i baren?vi ska ha en egen bar med självkostnadspris,men jag har ingen fantasi vad man ska köpa för något?
Tacksam för alla svar hälsningar Carola
Öl, vin, cider
Vodka, rom, gin, baileys
Cocacola
Apelsinjuice
Sockerdricka/ fruktsoda
Loka smultron/hallon
Indian Tonic
Mjölk
Grenadin
Det kommer du långt på
Sen kan man köpa lite olika smaktillsatser, flera sorters juicer och kanske några olika sorters Sweppes (dom nya typ päron/kaktus eller vad det nu är, är rätt goda att blanda med vodka)
Förresten whisky kan vara trevligt att ha också. Dels funkar det bra som bas i många drinkar, men om någon vill ha en whisky så kan det ju vara trevligt att i alla fall ha någon billig sort att bjuda på.
Satsa gärna på en single malt om du har råd och den inte bara ska användas i drinkar.
Men annars är det inget fel på blended-sorterna heller
Vi kommer nog ha tre drinkar förutom vin och öl och cider. Då blir det gin & Tonic för det är min favoritdrink, fernet & cola för det vill sambon ha (och dessutom Argentinas nationaldrink, typ) och sen någon vodkadrink. Vi kommer inte ha en full bar med möjlighet att beställa olika sorts drinkar mm eftersom vi inte kommer ha ngn bartender, bara kompisar som står en halv timme i taget, så det får inte bli för avancerat
Ohh förresten nu när jag såg det där om shweppes päron, det blir nog ett antal sådana som kommer köpas in, den är verkligen god!
Vi har funderat på att ha whiskey, men det blir nog lite mycket. Jag gillar verkligen en god whiskey någon gång då och då, men känner att vi redan har en del att välja på... vi får se hur långt pengarna räcker i tyskland nästa vecka
Vi hade inte heller någon "riktig" bartender utan en från serveringspersonalen som stannade kvar och stod i baren. Planen var att sätta upp en lista på allt som fanns, så skulle folk själva få välja vilka saker de ville blanda. Dessvärre glömde jag listan hemma, så en del saker gick inte åt eftersom folk inte visste att de fanns.
I vår bar fanns vin som var över efter middagen, öl och cider, sen vodka, gin, rom, vermouth, whisky, cognac som var kvar efter kaffet, Baileys, cointreau, hallonlikör, sen Tonic water, cola, apelsinjuice, pressad lime, och citroner. Förresten hade vi köpt caipirinha-mix också som man kunde blanda med rom. Jag har säkert glömt något, men i stort var det så baren såg ut.
Hmmmm caipirinhas, där sa du ngt! Undras om man kan få svärisarna (från sydamerika) till att ta med ett par flaskor riktig cachaca när de kommer hit.... mums!
Läste någonstans att om man vill bygga upp ett hemma bar ska man äga följade som grund:
IS (detta är det viktigaste)
Sprit
Gin
Teuqila
Vodka
Rom
Likörer som du själv tycker om(detta var viktigt tydligen)
Bland dryck
Coca cola
Sprite/sockerdricka/fruksoda
Soda/mineralvatten
Apelsinjos
annan jos som du själv tycker om
Mjölk
Is
Saker som är bra att ha
Färdig uppskren frukt( apelsin citron lime ananans vatten melon jordgubbar)
Mer is
Grenadine
Detta är vad vi ska ha i våran betalbar Dock vet jag inte hur vi ska förvara isen.
Vi ska ha en ganska begränsad bar;
Öl
Cider
Vitt vin
Rött vin
Gin & Tonic
Vodka tranbär (Vodka, fruktsoda, tranbärsjuice och limeskivor)
Alkoholfritt i form av vanlig dricka och mineralvatten
Klurar också på det här med att förvara isen. Någon som har tips?
Ni som köper från systembolaget, vad tar ni för öl och cider (33 cl)? Hade först tänkt 20:- för allt, men är då tjänar man ju nån krona på ölen/cidern.
Enkel förvaring av is är i kylväskor.
Om det finns en frys på plats så kan man förvara isen där i stora påsar tills det är tomt i kylväskan (se till att kyla kylväskan med frysblock först, och byt ut dom mot nya färska block innan is hälls i första gången så att inget av isens kyla går åt för att kyla boxen)
Vi ska ha øl, vin (røtt och vitt) vodka, rom, gin, bacardi ruzz, beylies, cognac
Grenadin
Sour mix
Lime mix
Sourz smaker
Cola
Fanta
Sprite
Tonic water
"fruktsoda"
Battery
Och andra drinktillsatser :) Har sækert glømt massor!
Vi har tänkt ha:
Öl
rött vin
vitt vin
cider
vodka-läsk
rom cola
gin tonic
whiskey
bailys
conjac
alkoholfritt
juice
vatten
vi kommer ha öppen bar utan betalning.
tack så hemskt mycket för alla superbra tips,lutar nog åt att vi tar vodka,gin och tonic,bacardi ruzz
och sen att man har öl och cider såklart =)