• knyttan

vad ska man ha för dryck i baren?

Vi kommer nog ha tre drinkar förutom vin och öl och cider. Då blir det gin & Tonic för det är min favoritdrink, fernet & cola  för det vill sambon ha (och dessutom Argentinas nationaldrink, typ) och sen någon vodkadrink. Vi kommer inte ha en full bar med möjlighet att beställa olika sorts drinkar mm eftersom vi inte kommer ha ngn bartender, bara kompisar som står en halv timme i taget, så det får inte bli för avancerat Glad
    Ohh förresten nu när jag såg det där om shweppes päron, det blir nog ett antal sådana som kommer köpas in, den är verkligen god!
    Vi har funderat på att ha whiskey, men det blir nog lite mycket. Jag gillar verkligen en god whiskey någon gång då och då, men känner att vi redan har en del att välja på... vi får se hur långt pengarna räcker i tyskland nästa vecka Tungan ute

• knyttan

Hmmmm caipirinhas, där sa du ngt! Undras om man kan få svärisarna (från sydamerika) till att ta med ett par flaskor riktig cachaca när de kommer hit.... mums!

• knyttan
    Aniara4 skrev 2012-05-14 09:39:02 följande:
    Det hade vi. Tungan ute Vi hade fått en flaska av en som varit ute och rest, så vi tyckte det passade bra att använda den då, eftersom vi nästan aldrig dricker själva.  Men jag tror det finns på Systemet annars?
    Pekkiisch4 skrev 2012-05-14 16:31:04 följande:
    kan finnas som beställningsvara :)
    Jadå, det finns på systemet, det är bara att det  är så dyrt, typ 300 och uppåt tror jag, när man kan köpa det för 40 - 50 kr där.... damn svensk alkoholskatt. Obestämd
Svar på tråden vad ska man ha för dryck i baren?