• Monstertjejen

Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!

Jag är i valet och kvalet om jag skall använda knoppa-lakan som stols överdrag.

Så min fråga är hur knöt ni dom och hur blev det?

• Svar på tråden Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!
  • Chicita
    teddy 
    Ja man behöver ju faktiskt inte täcka sidorna om man inte vill Glad

I så fall kan man ta samma bildbeskrivning som jag la in ovan, men låta bli den ljuslila kvadraten
  • teddy
    Chicita skrev 2012-08-31 22:19:34 följande:
    Ja man behöver ju faktiskt inte täcka sidorna om man inte vill Glad

I så fall kan man ta samma bildbeskrivning som jag la in ovan, men låta bli den ljuslila kvadraten
    Precis! O då blir de mycket mycket enkelt att sy :)
  • Chicita
    teddy skrev 2012-08-31 22:21:44 följande:
    Precis! O då blir de mycket mycket enkelt att sy :)
    Jepp Glad
    Vi gjorde ju något liknande.
    Men vi skulle inte täcka stolarna utan bara tillföra lite färg Glad Så det var ju bara en remsa som låg över sitsen och upp över ryggstödet och hängde ner en liten bit på baksidan
  • Fremm

Har missat att ni har varit så snälla och gjort beskrivningar och bilder med mera!

Tusen tack!! Happy, Chicita och teddy!!

Känns ju bra att man kan ha två lakan per stol men sen kändes beskrivningen rätt klurig och tidsödande men jag ska göra ett försök... det blir ju såååå fiiiiint!!

teddy, har du lust att visa en bild på hur det ser ut på sidan, kan inte riktigt se det? :)

• teddy

Fremm, har ingen bild från sidan för tillfället, men ska försöka fixa... :)

• Fremm
    teddy skrev 2012-09-05 10:09:38 följande:
    Fremm, har ingen bild från sidan för tillfället, men ska försöka fixa... :)
    Tack, vore gulligt! :)
  • purpleflower

Såhär såg våra stolar ut med knoppa lakan och stolsrosetter. Inte så bra mobilbild men kan säga att våra stolar var mörkbruna och det lyste inte igenom speciellt mycket, man tänkte iallafall inte på sen på kvällen när belysningen blir lite mer dämpad. Knöt dem som på youtubefilmen som någon säkert redan har nämnt här.

• BlomAnna

Vi hade inga band på våra stolar utan knöt själva lakanet uppe på stolsryggen. Tyckte det blev bra

• Fremm
    BlomAnna skrev 2012-10-08 11:30:43 följande:
    Vi hade inga band på våra stolar utan knöt själva lakanet uppe på stolsryggen. Tyckte det blev bra

Jättefint!!
Svar på tråden Visa era bilder när ni använder er av Knoppa-lakan som stolsöverdrag!