Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?
Hej
Vill be om råd och gärna få höra andras åsikter.
Vi gifter oss några veckor. Jag ska sova på hotellet där vi skall ha bröllopsfest tillsammans med mina systrar kvällen innan bröllopet. Vi ska mysa lite och ha lite afternoon tee vilket jag ser jättemycket fram emot. Min blivande make ska sova på ett annat hotell inne i stan stan tillsammans med sin bestman vilket också varit bestämt.
Nu berättar min blivande att de tänker åka upp till stockholm istället, boka rum på grandhotel. Ca 12 mil hemmifrån. Jag blev först förvånad och kände att det inte kändes helt bra.
Försökte förklara för honom att det antagligen beror på att han kommer att vara längre bort, i en storstad där krogarna är öppna halva natten, att någon ska kunna köra hem på fm dagen efter och att de måste vara ute i goood tid så att de inte fastnar i någon bilkö eller ngt. Jag kan inte hindra det, men jag blir uppriktigt sagt både besviken och irriterad över att han vill deta.Räcker det inte med hur kul vi ska ha det på bröllopsdagen och den festen?
Mycket bottnar nog i att då det var ombytta roller och bestmannen gifte sig och min sambo var bestman var det riktigt livat och knapp ngn sömn alls och de var bakis under fm. Min blivande säger givetvis att så inte blir fallet nu och att de absolut inte ska festa. Jag förstår liksom inte vitsen med det. Sen är det ju mer än dubbelt så dyrt också men det är en annan historia och inte det det handlar om. Är jag en surkärring? Är jag missunsam? Min blivande tycker det och vi som aldrig brukar bråka bråkade nyss om detta.