mjeanettek skrev 2012-05-15 18:57:02 följande:
Jag litar fullständigt på min m2b, men inte längre på askeskyar, flygstrejk, bilar och kollektivtransporter...
Precis
Maken får åka vart han vill. Sist dom var på teambuilding med jobbet så var dom 7 killar och 1 tjej från deras kontor och dom hade fått 2 st 4-bäddsstugor att dela på. Någonstans i planeringen hade det försvunnit en uppgift om att det fanns en tjej med. Och det fanns ingen extra stuga ledig eller ens något rum i huvudbyggnaden...
Dom löste det så att dom gifta eller förlovade killarna delade stuga med tjejen för att det kanske skulle kännas lite mindre jobbigt i alla fall.
Så maken var en av dom som delade stugan.
Inget jag höjde ögonbrynet åt ens.
Jag vet att det är mig han älskar. Om jag inte kan lita på honom så skulle jag ju inte ha gift mig med honom.
Däremot blev jag både ledsen arg och upprörd den gång han åkte på någon jobbgrej och skulle vara borta över natten.
Samma kväll han åkte så fick jag vinterkräksjukan. Ensam hemma med hunden och vinterkräksjuka är ingen höjdare. Jag bet ihop så gott jag kunde och lyckades i alla fall få hunden att "överleva" på kortkorta turer utanför dörren i princip. Jag räknade timmarna tills han ska komma hem, men ungefär i samma veva som han borde vara på väg hem så ringer han och säger att han blir borta en natt till. Det hade stått fel i PM:et, det stod en natt (men det var över ett månadsskifte, dom åkte 30:e och kom hem 1:a. Och det var 31 dagar den månaden. Ingen hade tänkt på datumen).
Då kände jag mig sviken och övergiven och bröt ihop totalt. Grannen kom och hämtade hunden för en lite längre promenad eftersom jag inte klarade det själv.
Det var ju egentligen inte något han gjorde för att jävlas eller vara elak med. Det var bara riktigt dålig tajming och utanför hans kontroll.
Så oavsett om man litar på någon eller inte så kan saker hända.
Och bara tanken på att något kanske händer just den dagen kan göra att den blivande bruden kanske ligger med huvudet i toaletten och spyr av oro på morgonen och inte har sovit hela natten.
Just inför den här dagen så är nerverna så spända ändå att minsta lilla sak kan få en att behöva parkera sig på toan nån timme, eller att man får ett gråtanfall och ser ut som en jack o lantern ett par timmar efteråt liksom...
Det kanske inte är rationellt att vara orolig.
Men det är inte konstigt
just den här dagen