Inlägg från: Annamolly |Visa alla inlägg
  • Annamolly

Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?

Mycket bottnar nog i att då det var ombytta roller och bestmannen gifte sig och min sambo var bestman var det riktigt livat och knapp ngn sömn alls och de var bakis under fm.  Min blivande säger givetvis att så inte blir fallet nu och att de absolut inte ska festa.  Jag förstår liksom inte vitsen med det.  Sen är det ju mer än dubbelt så dyrt också men det är en annan historia och inte det det handlar om. Är jag en surkärring? Är jag missunsam? Min blivande tycker det och vi som aldrig brukar bråka bråkade nyss om detta. 
    Om han inte ska festa, varfor ska han da gora det? Jag fattar inte riktigt vitsen med att aka 12 mil bara for att ta det lugnt och typ ata middag eller vad? Ar det nagot speciellt pa det dar hotellet? Nagon spa eller nagot? Ar det hans bestman som pressar honom och han kan inte saga nej? Har han haft nagon svensexa? Om han inte har det sa kanske han hade tankt ha en nu, lite smatt. Nej, som sagt jag hade fattat om han skulle festa (inte for att det ar en bra ide att gora det precis kvallen innan) men om han inte ska det, vad ska han gora dar da? 
  • Annamolly

Det dar med att halla tyst om saker for att man inte vill bli sedd som en "hysterisk tjej", det funkar inte i langden om man vill ha ett s.k. 'sunt forhallande'!!! Det AR normalt och sunt att uttrycka vad man tanker och kanner, och det ar inte manipulativt att grata om man verkligen AR lessen! (OK man behover inte hoja rosten saklart). Sa lange man verkligen forsoker att kommunicera med varandra och inte bara grala for att "vinna" sa ar det jatteviktigt att prata om saker som man tycker ar viktiga.

Klart det ar jatteviktigt att lita pa varandra ocksa, och jag tror att man tar mer ansvar om man vet att man blir behandlad som nagon som ar kapabel till det, annars kan det latt bli lite 'backlash' som nagon sa, att man blir sur och trotsig... Och typ anklagar den andra for att vara 'missunsam'. Jag tycker bara det ar sa sjukt dalig timing att halla pa och krangla i en annan stad kvallen innan sitt brollop. Jag tror arligt talat att det ar hans kompisar som vill det och han vill inte saga ifran. For hans kompisar har ju inte investerat samma i erat brollop sa dom tanker nog inte sa djupt pa det.

Svar på tråden Bröllop...är jag en egoistisk surkärring?