är denna klänning för mycket ? panik hjälp
Många häver ur sig meningen "Det är din dag, då får du/ska du göra som du vill!" i samband med bröllop och jag tycker inte att det riktigt stämmer när det gäller alla fall, men i just denna saken så tycker jag det stämmer till 100%. Det är din och din blivandes bröllopsdag, då ska du definitivt kunna välja den klänning du vill ha.
Ja, den ser lite Askungen-aktig ut. Ja, den glittrar. Ja, den ser som hämtad ur en saga.. men.. vad gör det? Den är jättefin! Och jag antar att du också tycker det eftersom du valt den, så om jag vore du skulle jag bara ta det din vän säger som möjligtvis lite avundsjuka? Eller att hon helt enkelt inte gillar paljetter, alla måste ju inte det. Det är dock som sagt din klänning och då ska du gå efter ditt tycke och smak. När hon gifter sig, så får hon välja sin egen. Om hon då vill ha en enklare klänning utan paljetter, så är det ju fritt fram. Det betyder dock inte att alla andra också måste välja det.
Om du tycker om klänningen, om du känner dig vacker och bekväm i den, så är det definitivt klänningen du ska bära på ert bröllop tycker jag! :)