Facbook.....
Hmm.. om man går på bröllop så sitter man väl inte på FB?
Någon av våra gäster kanske uppdaterade på FB någon vända under hela dagen. Men det var inte under middagen eller i kyrkan eller så. Utan i bensträckarna eller när dom gick ut och rökte eller var på toa eller något annat.
Själv brukar jag stänga av telefonen när jag är på någon större fest eller annan tillställning. Tycker det hör till ren hyfs och jag förutsätter att de flesta håller med.
Men det kanske är en generationsfråga?
Jag hade lite ångest innan bröllopet eftersom jag hatar att vara med på bild och var rädd för att någon skulle lägga upp bilder på mig på FB som jag skulle skämmas över. Men de få bilder som lades upp var jättefina. En av dom "stal jag" (med upphovskvinnans tillåtelse) och använde som presentationsbild tills vi fått bilderna från fotograferna
De bilder som togs i kyrkan stördes jag inte av alls kan jag säga. Jag hade bara ögon för maken och öron för prästen. Allt annat försvann. Så dom hade kunnat stå och filmat bredvid mig, jag hade inte märkt det *hihi*
Om jag skulle ha skrivit något i festprogrammet så skulle det nog vara:
I dag vill vi gärna fira med er här och nu. Inte via cyberspace. Så snälla, stäng av ljudet och fokusera på nuet.
Uppdateringar på FB och liknande kan vänta till bensträckarna om ni känner att ni inte kan hålla er till i morgon.
Tänk också på att alla inte vill ha sin bild på nätet så fråga först innan ni publicerar bilder på andra än er själva.