Inlägg från: Anonym (heteronorm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (heteronorm)

Nån som gift sig utan att haft sex (ofrivilligt)

Jag har egentligen inga problem av det här slaget, det är mest bara en personlig åsikt.. men jag tycker att det är konstigt att just penetrationssex har blivit synonymt med sex, ja nästan med närhet och intimitet över huvud taget. Sex är ju sett så himla stort begrepp och det finns massa sätt att göra det på. Men någonstans så har vi blivit itutade att om man inte (som kvinna) blir penetrerad så räknas det inte. Det är så himla heteronormativt. Jag är också hetero och ska gifta mig med en man men jag har lesbiska bekanta som har berättat att de har mött ganska konstiga reaktioner när de sagt att de aldrig har haft penetrationssex, ungefär som det måste man ha haft, eller åtminstone vilja ha, oavsett andra sexuella preferenser.... Antar att det är gamla idéer om oskuld och mödomshinna som ska spräckas och sådant. Jag tycker inte att du ska hänga upp dig på just det att "den ska in", ni har det ju uppenbarligen tillräckligt bra tillsammans för att vilja gifta er och leva restan av livet ihop. Och jag tror säkert att ni också kan hitta ett sätt att ha ett fungerande sexliv ändå, utom just den detaljen att det finns en viss sexuell handling som ni inte kan göra...Prova istället att tänk att om man har sex så måste man utföra bondage för att det ska räknas som sex, så märker man genast hur konstigt det där tänket om penetrationssex egentligen är....

Svar på tråden Nån som gift sig utan att haft sex (ofrivilligt)