Släkten är värst!
Hej TS.
Förstår att det känns jobbigt och trist när närmaste familjen, vänner etc, inte kan ta eget ansvar. Bara lägga över allt på andra är fegt, barnsligt och omoget.
Jag har precis gift mig och haft en flopp till bröllopsfest. kan med facit och handen på hjärtat säga att om jag skulle få gjort om allt, hade jag inte för en sekund låtit större delen av våra gäster komma. Det är inte rätt oavsätt om det är familj, släkt eller vänner, att kunna tacka ja och sedan nej, vala fram och tillbaka. bete sig och sura m.m, Det är ER dag, din och din blivande mans dag. Det är en stund i livet som aldrig kommer igen, en stund som ska präglas av glädje, lycka och framtidstro. Inte behöva grumlas av oro. Familjen tycker jag ska vara lojala mot en, men så är inte alltid fallet. tyvärr. Ibland måste man kanske sätta ner foten. Vad tycker din M2B? Vill han väldigt gärna ha de personerna på er dag? Varför i så fall? Min tanke med föräldrar är, när hela världen vänder sig mot en, ska föräldrarna/familjen stå kvar. varje familj har sina groll, problem och sorger, ingen är förskonad. Men ibland ska stridsyxan läggas ner. Inte klokt att du / ni ska behöva må så dåligt av detta, ni har ju hittat varandra och upplever kärlek, då ska man inte behöva anpassa sig i tid och otid till alla andras egenheter och nycker. Har någon tackat nej, så får det vara så. Jag har sagt till några som tackade ja, sen nej och sen ångrade sig. då sa jag att nu var det försent, mat och dyl. var anpassat efter x-antal och att de valt själva.
Förstår känslan av att vilja rymma och vara ifred, känn efter och prata med m2b och se om ni inte kan hitta en lösning iaf. Verkar som om du har planerat jättemycket och skulle kunna få ett otroligt vakert bröllop.
Att dessutom känna att man inte vill bo kvar och inte kan flytta till dit man vill, gör ju inte saken bättre. nä, eloge till er, och stå på er..... ER dag, er framtid och ert liv..... Passar det inte vissa individer, oavsett rellations status till er, avsluta det. Vem har sagt att bara för att det är "familj" släkt" har man rätt att bete sig hur som hellst?Att ni ska känna tvång att svälja och acceptera allt? Helt ärligt så skulle man inte acceptera att vänner beters sig, utan avpoliterat dem ögona böj. Svårare rent känslomässigt förstås, men iaf.
Jag lider med dig och din m2b. Önskar er all lycka och all glädje.