Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

cheescake som tårta?

Jag har inte haft det, men om det hade funnits på något bröllop jag varit på så skulle jag vilja smaka på alla olika sorter, så tänk på att göra mer än ni tror går åt och kanske till och med skära upp i smala tårtbitar i förväg

• Chicita
    sirifredde skrev 2012-05-16 16:45:36 följande:

ja ja hade väl tänkt kanske jordgubb/champange/vit choklad/citron:) Tips på mer smaker ?

Choklad + Hallon
    Passionsfrukt (vanlig cheescake med passionsfruktsgelé eller liknande ovanpå)
    Rabarber + vanilj (eller vit choklad) 
  • Chicita
    sirifredde skrev 2012-05-16 17:21:02 följande:

jag hade en tanke att man skulle ha champange/jordgubbs smak på en cheescake... skulle de funka?

Provbaka? Glad
    Jag tror säkert att det kan bli bra, frågan är om du får någon speciell champagnesmak. Men det är väl bara att se om du kan hitta ett recept eller helt enkelt prova och ändra ett du redan har och så göra en omgång Glad
    Nu i helgen är väl en perfekt helg att testa på
  • Chicita
    Amanda547 skrev 2012-05-16 18:14:25 följande:
    De va som att du tog mina tankar.. VI fundera oxå på cheesecake som bröllopstårta just för att de knappt är någon som tycker om tårta längre.. Hur många bitar tror ni man kan få ut på en vanlig "bakform" som är 23 cm i diameter.. 
    Är det ingen som gillar tårta längre? Förvånad
    Det var nyheter för mig måste jag säga...

Det beror väl väldigt mycket på vad det är för tårta.
    Vanlig "svenssonsk gräddtårta" med dom klassiska bananskivorna och halva vindruvorna + mandarinklyftor och kiwi som dekoration är jag inte så förtjust i längre, men annars gillar jag fortfarande tårta och det gör alla jag känner också 
  • Chicita
    Amanda547 skrev 2012-05-16 19:40:23 följande:
    Mja, kanske att jag tog i men avrje gång vi bjudit på tårta så är mer elr mindre hela tårtan kvar oavsett om den är kvar på uppläggningsfatet elr gästerna assieter och ja vi har testat olika tårtor..
    Så därför tänker vi nog inte spendera flera tusen på en tårta som i stortsett kastas i slutändan utan kör på en rosa chessecake med vit choklad :)) 
    Ok... Visst jag får ofta mycket tårta kvar också, men jag är alltid så rädd att den inte ska räcka så jag gör en extra stor. Så det kan ju ha något med det att göra också *hihi*
    Sen är mina tårtor aldrig under 10 cm höga, många gånger betydligt högre. Så även en väldigt smal bit räcker ju väldigt långt men dom ser ju så små ut när jag bakar bottnarna så jag väljer alltid en storlek större på formen än jag tror ska gå åt. Oskyldig 
    Men det som blir över brukar alltid gå åt dagen efter. Tar jag med tårta till jobbet så brukar dom komma förbi från andra avdelningar och säga att dom hört att jag hade tårta med sig och fråga om det blev något kvar så dom kan få smaka.
    Och om det mot förmodan blev något över ändå så rensade alltid Securitas fatet när dom hade sitt nattfika hos oss Tungan ute 
Svar på tråden cheescake som tårta?