cheescake som tårta?
jag satt just och funderade på bröllopstårta. Och kommer och tänka på att man kanske kan göra cheescakes med olika smaker. Och undrar om det är någon/några som haft det som bröllpstårta:)
jag satt just och funderade på bröllopstårta. Och kommer och tänka på att man kanske kan göra cheescakes med olika smaker. Och undrar om det är någon/några som haft det som bröllpstårta:)
Jag har inte haft det, men om det hade funnits på något bröllop jag varit på så skulle jag vilja smaka på alla olika sorter, så tänk på att göra mer än ni tror går åt och kanske till och med skära upp i smala tårtbitar i förväg
ja ja hade väl tänkt kanske jordgubb/champange/vit choklad/citron:) Tips på mer smaker ?
ja ja hade väl tänkt kanske jordgubb/champange/vit choklad/citron:) Tips på mer smaker ?
låter underbat gott:)
jag hade en tanke att man skulle ha champange/jordgubbs smak på en cheescake... skulle de funka?
jag hade en tanke att man skulle ha champange/jordgubbs smak på en cheescake... skulle de funka?
Prova att göra en jordg. cheesecake och sen ha champagne-gelè ovanpå kanske?
Ungefär som Chicita gav tips om med passionsfruktsgelè
Jag vet inte hur champagne funkar i själva cheesecaken, som sagt smaken kanske försvinner lite. Men en gelè kanske ger lite mer smak.
De va som att du tog mina tankar.. VI fundera oxå på cheesecake som bröllopstårta just för att de knappt är någon som tycker om tårta längre.. Hur många bitar tror ni man kan få ut på en vanlig "bakform" som är 23 cm i diameter..
vi ska ha havtornscheesecakefyllning, vit chokladmousse och havtornscurd, smaskens :) så det blir cheesecake o tårta i ett