• teddy

Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...

Jag tänker, såhär ett tag innan det är dax för vårt bröllop, på att man kanske skulle se till att på något sätt förebygga så man inte får dålig hy till bröllopet! Jag har väl ingen jättejätte problemhy, men de brukar ju ändå va så att när de väl är något viktigt man ska göra så kommer de där finnarna o utslagen o man bara suckar o undrar va man borde gjort för att de inte skulle blivit så...!
    Men nu undrar jag vad ni brukar göra? Finns de några bra tips på vad o hur man ska göra för att förbättra sin hy o för att man ska få ha så fin hy som möjligt på sitt bröllop? Jag menar både huskurer o lite mer professionella tips...
    Är det någon som gjort några slags behandlingar hos typ en hudterapeut en tid innan bröllopet? Hur va de? O va kostade de?
    O sist men inte minst i de här inlägget... Ni får gärna ge lite bra sminktips me! :) Typ bra täckande foundation, bra vattenfast mascara, de bästa som täcker mm... 

Tar tacksamt emot alla tips! :)

• Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...
  • teddy

Jo, de där me att äta rätt o dricka mycket vatten är ju såklart något man ska tänka på! O de gör man väl så gott man kan, haha! ;)
    De där neutrogena vet jag inte va de är... e de från apoteket eller?
    Jag använder bara såna "vanliga" typ nivea-grejer o tvättar ansiktet med o smörjer o så, men vet inget som e sådär extra bra liksom... Så har ni tips på lite extra bra grejer så...!
    Vet inte riktigt om jag skulle våga smörja in ansiktet me olivolja! Låter lite kladdigt faktiskt... 

• teddy
    engaged skrev 2012-05-19 00:44:51 följande:
    Vad har du för hy? Torr?

Vattenfast mascara har jag bara testat en och det är Diorshow, den är underbar :) Men tänk på att testa allt flera gånger innan den stora dagen!
    Jag har lite sådär bland-hy...

Men ge gärna tips på några bra återfuktande o rengörande masker! :) De e kanske nåt att tänka på...

Vad gäller smink kommer jag såklart testa noggrannt innan men har ni märken o produkter att rekommendera tas det gärna emot! :)

Va tycker ni lite allmänt sådär om lumene?? 
  • teddy

Angående Neutrogena... kollade lite på deras produkter o de är ju alkohol i dom! eller hur? Va säger ni som använder/använt Neutrogena??

• teddy

Ja, så  de nog... jag kommer nog inte köpa grejer me alkohol i...
    sen har jag "nya" problem nu då mina nya p-piller ger mig finnar! aaah... 

• teddy
    Styrka skrev 2012-06-04 21:19:26 följande:
    Jag har ett husmorsknep som jag delat med mig av i lite andra trådar, det funkar för dem som har problem med stora porer, pormaskar, oren, ojämny hy och finnar.
    Magnecyl.
    Lös upp en magnecyl i ett shotglas vatten, och använd som ansiktsvatten/scrub. Häll ut vätskan och de små kornen som bildas på en bomullsrondell och gnugga på de områden där du har problem. Rena mirakelkuren; porerna drar ihop sig till microskopisk storlek, alla orenheter försvinner, feta tendenser puts väck, huden blir klar och fräsch, och sminket sitter mycket bättre när inte stora svettiga porer förstör underlaget. Effekten håller i sig i ungefär ett dygn, så det är perfekt inför en festkväll.
    (Anledningen till att det funkar är salicylsyran. Allt som är till oren hy innehåller salicylsyra. Magnecyl är acetyl-salicylsyra, det blir som en koncentrerad shot för huden!)

Jag tänker köra denna kur varannan dag en vecka, 10 dar, innan bröllopet, tillsammans med petnoga rengöring, fuktgivande ansiktsmasker, peeling och bra krämer som jag vet funkar på min hud. Även dricka mycket vatten (tjatigt, men det hjälper verkligen) och se till att få tillräckligt med sömn. Och en primer under sminket.
    Magnecyl??!! Låter ju rent farligt, hahaha! Men om det inte ka skada så kan man ju testa nån gång kanske... :P
  • teddy
    1700tal skrev 2012-06-05 20:10:54 följande:

Jag kör med Visibly clear "2 in 1", dvs masken flitigt nu i god tid innan bröllopet. Den är helt suverän! 1-2 ggr per dag använder jag den, antingen som wash eller som mask som får sitta tills den torkar. Den är min bästa vän när huden bråkar, både jag och sambon använder den. Den torkar upp, men torkar inte ut (vilket ju ger fler finnar).

Såg nån nämna olivolja. Den använder jag till hela kroppen, världens bästa antirynkkräm, dessutom ser man väldigt brun ut om man tar en kallpressad (mörkare)!

Sen är faktiskt det allra viktigaste och helt avgörande att jag håller ansiktet borta från vår hund och katt. Inget pussande eller gosande kring ansiktet, då exploderar finnarna inom nåt dygn...

De där me hunden ska jag tänka på! bra! :)
  • teddy

Någon som testat, vet nåt om, har åsikter om Garniers BB-cream?

• teddy

men... kanske en dum fråga... om man inte ska använda sig av brustabletter, hur gör man då??

Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...