• teddy

Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...

Jag tänker, såhär ett tag innan det är dax för vårt bröllop, på att man kanske skulle se till att på något sätt förebygga så man inte får dålig hy till bröllopet! Jag har väl ingen jättejätte problemhy, men de brukar ju ändå va så att när de väl är något viktigt man ska göra så kommer de där finnarna o utslagen o man bara suckar o undrar va man borde gjort för att de inte skulle blivit så...!
    Men nu undrar jag vad ni brukar göra? Finns de några bra tips på vad o hur man ska göra för att förbättra sin hy o för att man ska få ha så fin hy som möjligt på sitt bröllop? Jag menar både huskurer o lite mer professionella tips...
    Är det någon som gjort några slags behandlingar hos typ en hudterapeut en tid innan bröllopet? Hur va de? O va kostade de?
    O sist men inte minst i de här inlägget... Ni får gärna ge lite bra sminktips me! :) Typ bra täckande foundation, bra vattenfast mascara, de bästa som täcker mm... 

Tar tacksamt emot alla tips! :)

• Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...
  • CoG

Vad anv du för rengöringsprodukter?

Om man rengör på djupet och inte börjar med det strax innan bröllopet så ska det nog gå bra.
    Jag anv Neutrogenas produkter, inte dyra och jag tycker att det blir stor skillnad med dom.

Smink är jag ingen expert på då jag sällan lägger ut dyra pengar på de hyllade produkterna.
    Jag hoppas att det rullar in bra tips här :)

• masz

Jag slutade använda brunkräm för flera år sedan, ja nästan precis när jag började med det. För att det gjorde att jag fick mer finnar och så. Ska inte ha det på bröllopet heller för jag tycker inte det ser eller känns bra..

Men jag ska sluta äta godis och dricka läsk minst 1,5mån innan bröllopet, och försöker få sambon att haka på det också :D
    Ansiktmaskar ska jag använda..:)

Men jag undrar vad man ska ha för läppstift? Något som håller hela dagen..

• AnnMurr

Alla produkter utan alkohol. Jag använder olivolja morgon och kväll, sedan kräm på. Fått väldigt bra hy av det. Rengöringsprodukterna ska också vara utan alkohol och så klart rena produkter som inte skadar huden. Undvik godis, choklad så mycket om möjligt, ät mycket grönsaker. Ja, det finns "lite" att göra för att förebygga. Jag är precis som du mån om huden nu när det är två månader kvar.

Ikväll börjar godis/chokladförbud. :)

• AnnMurr

Jo, är din kräm vattenbaserad så skall även foundation vara det, samma sak med oljebaserade. Om du är ute efter foundation som inte torkar ut, finns det men kommer inte ihåg namnen. Själv ska jag ut nästa vecka för att prova tipsen jag skrivit på en lista som jag inte har här tyvärr.
    Alla dessa tips har jag samlat på från andra, ska gå utefter det själv.

• teddy

Jo, de där me att äta rätt o dricka mycket vatten är ju såklart något man ska tänka på! O de gör man väl så gott man kan, haha! ;)
    De där neutrogena vet jag inte va de är... e de från apoteket eller?
    Jag använder bara såna "vanliga" typ nivea-grejer o tvättar ansiktet med o smörjer o så, men vet inget som e sådär extra bra liksom... Så har ni tips på lite extra bra grejer så...!
    Vet inte riktigt om jag skulle våga smörja in ansiktet me olivolja! Låter lite kladdigt faktiskt... 

• knyttan

Vad du än gör så byt inte rengöringsprodukter mindre än en månad innan, det kan få hyn ur balans....
    annars så har jag på flera andra sidor pratat om hur fantastiskt Nuxe är, jag har verkligen fått jättebra hy sedan jag började använda deras produkter, innan dess hade jag jämt kvisslor o finnar. Så har du tid med det innan bröllopet, prova det.
    Bra peeling eller rengörande ansiktsmask kan vara bra att använda ett tag innan. har du stora porer kan jag rekomendera en mask fråb Bodyshop som heter något med seaweed... det är en rengörande lermask som är superbra.
    Olivolja tror jag inte att jag skulle använda, eftersom jag har fet hy i ansiktet, men om man är en torris kan det säkert vara bra!
    Jag skulle gärna vilja gå till en hudterapeut, inte bara för bröllopet, utan det skulle vara intressant att verkligen få koll på vad man ska tänka på specifikt för sin hudtyp osv, men det har jag inte råd till tyvärr, och än mindre med alla bröllopsutgifter.

• AnnMurr

Kladdigt absolut, men inte kladdigare än vanligt kräm. Dessutom smörjer du in händerna samtidigt. När oljan har setat en stund, så duttar du bort resterna. Inga tillsatser. Man kan även ta med olja till duschen, om man hatar det kladdiga. Oljar in det sista jag gör, sköljer av lite, och sedan torkar jag. :)

Du kan ju läsa innehållsförteckningarna på dina produkter och googla om ämnena, då lär du se om det är bra eller inte. :) Apoteket säljer väl annars alkoholfria produkter som inte torkar ut på samma sätt.

• mikita

Jag drog ner sminket till ett minimum (brukar inte sminka mig mycket) sista månaderna. Tvättade noga varje kväll med rengörning + tonicwater från decleor. Det är ett dyrare märke, men jag tycker det är skillnad mot de vanliga nivea och apotekets som jag använder till vardags. Smorde med ansiktskräm.

Sminkningen...jag gick till Make-Up store och bokade en festsminkning. Då fick jag hjälp, råd och tips plus fick välja produkter för 500 kr. Sedan tränade jag att sminka mig som hon visat, med deras produkter. Tog hjälp av syrran på den stora dagen. Är väldigt nöjd med både sminket och sminkningen i sig.

Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...