• AnnMurr

Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...

Alla produkter utan alkohol. Jag använder olivolja morgon och kväll, sedan kräm på. Fått väldigt bra hy av det. Rengöringsprodukterna ska också vara utan alkohol och så klart rena produkter som inte skadar huden. Undvik godis, choklad så mycket om möjligt, ät mycket grönsaker. Ja, det finns "lite" att göra för att förebygga. Jag är precis som du mån om huden nu när det är två månader kvar.

Ikväll börjar godis/chokladförbud. :)

• AnnMurr

Jo, är din kräm vattenbaserad så skall även foundation vara det, samma sak med oljebaserade. Om du är ute efter foundation som inte torkar ut, finns det men kommer inte ihåg namnen. Själv ska jag ut nästa vecka för att prova tipsen jag skrivit på en lista som jag inte har här tyvärr.
    Alla dessa tips har jag samlat på från andra, ska gå utefter det själv.

• AnnMurr

Kladdigt absolut, men inte kladdigare än vanligt kräm. Dessutom smörjer du in händerna samtidigt. När oljan har setat en stund, så duttar du bort resterna. Inga tillsatser. Man kan även ta med olja till duschen, om man hatar det kladdiga. Oljar in det sista jag gör, sköljer av lite, och sedan torkar jag. :)

Du kan ju läsa innehållsförteckningarna på dina produkter och googla om ämnena, då lär du se om det är bra eller inte. :) Apoteket säljer väl annars alkoholfria produkter som inte torkar ut på samma sätt.

• AnnMurr

Läste att man hellre ska använda aspirin och inte magnecyl, då aspirin är "renare". De ska vara i tablettform då.

"

Varför just Aspirin?
    Aspirin är i princip ‘ren’ acetylsalicylsyra och det är den man vill åt. Det finns massa värktabletter som innehåller samma men dessa har ofta fler bindningsämnen såsom magnesyl som tex har talk i sig.
    Välj inte brustabletter, de innehåller vätekarbonat för att kunna brusa. Vätekarbonat är starkt basiskt och har lite ‘frätande’ effekt på huden, inte skönt!
    Välj inte tabletter med koffein i, du kan såklart testa men de kan bli lite för reaktivt på huden."

Jag tror jag ska prova, fullt med porer på näsan och hakan.. :/

Någon som provat med sådan där tejp som man drar bort och som ska dra med orenheter?

• AnnMurr

Någon som vet om de fortfarande säljer aspirin i apoteket? Ska nog prova den där kuren snart, för har bara fyra veckor kar och vill inte göra några kurer just innan. :)

Så jäkla tråkigt för har en stor por på näsan som är tydlig. Hålet är stort! Sminket sätter sig sen på alla stora och små hål. Visst, min hy kan se ganska bra ut, men från nära håll..Nope. :/

I annat fall bokar jag en porrengöring.

Svar på tråden Hur göra med sin hy? I förebyggande syfte...