lycklig01 skrev 2012-05-19 15:52:24 följande:
det är just det som jag är rädd för, vil inte att någon ska känna sig tvingad! tycker bara att det skulle vara fint på alla kort om vi går i samma färger alla! Men är rädd att det bara skapar irritation eller nå liknande! och det vill jag absolut inte! utan bara att om man vill så får man gärna välja de färgerna men att det absolut inte finns några måsten!
de jag har frågat tycker bara att det är kul med färgtema, men det kanske inte alla tycker!
Fast om det är frivilligt och kanske inte mer än 5 personer väljer att klä sig i de färger, så blir det ju som inget speciellt. Då kommer man inte ens tänka på det, på kort senare tex. Då tycker jag att man lite missar grejen så att säga.
Och jag, precis som de ovan, skulle nog känna mig mer eller mindre tvungen att bära något i de färgerna, trots att brudparet påpekar att det är frivilligt.
Nåja, även detta är ju en sådan sak där brudparet måste få bestämma själva, men jag ville bara berätta vad någon av era gäster eventuellt skulle tycka om saken.