• Puff

Ångest, oro, bara 2 veckor kvar. hjälp

Jag lider med dig som känner som du gör, det är ju inte meningen att man ska känna oro och ångest inför sin stora dag. Försök att slå bort de otrevliga tankarna när de kommer. När det gäller att klänningen inte passar längre t.ex. Vad var det som fick dig att välja just den klänningen från första början? Jag vet att jag hade sjukt svårt att välja min klänning och jag provade jag-vet-inte-hur-många och fick fundera länge och väl innan jag hittade min, men sen var det ju något visst med just den klänningen. Kände du så när du valde din? Eller var det kanske "kärlek" vid första ögonkastet? Något måste det ju varit som fick dig att välja just den, fokusera på det istället när de jobbiga tankarna kommer. Sen att du lyckats gå ner 30kg är ju helt fantastiskt!! Du har gjort ett SJUKT bra jobb med det!

Har du varit till en intimbutik som specialicerar sig på just underkläder? Det brukar vara stor skillnad mellan sådana butiker och t.ex Lindex eller H&M. Personalen brukar vara mycket duktiga på att hjälpa personer med alla möjliga former. Var inte rädd att fråga om hjälp, dom har ofta större erfarenhet än man kan tro, ibland har de bättre koll än en själv vad som passar!

Om din mor säger att det ser konstigt ut utan att kunna ge konstruktiva förslag till förbättringar tycker jag att du vänligt men bestämt be henne att vara tyst om hon inte kan säga något positivt istället. Berätta för din mor rakt upp och ner hur du känner när hon säger sådana saker, det är inte säkert att hon inser hur ledsen du blir.
    Om korsetten du har blev för mycket insydd, blev "överskottet" från det bortklippt? Annars går det kanske att sprätta upp och sy om den igen så att den passar bättre? Om det blir svårt att göra själv kanske det finns någon sömmerska/skräddare där du bor som kan hjälpa dig? Det brukar inte vara överdrivet dyrt för en insömnad.

När det kommer till alla små och stora saker som ska fixas och donas med innan den stora dagen, be dina gäster/vänner/släktingar om hjälp. Jag och min m2b har delegerat en hel del, annars hade det aldrig gått och jag hade stressat ihjäl mig.

Jag hoppas att allt faller på plats för dig och att din och din blivandes stora dag blir precis så som ni vill ha den!

Svar på tråden Ångest, oro, bara 2 veckor kvar. hjälp