Ångest, oro, bara 2 veckor kvar. hjälp
Måste bara få skriva av mig detta. Jag gifter mig om 2 veckor. Är helt överlycklig då det mesta har lyckats i min planering. Det jag inte är så lycklig över är denna oro och ångest jag känner. Vissa dagar är allting super bra och andra dagar kan jag bara bryta ihop och bli hur ledsen som helst. Jag får för kig de mest sjuka saker som att klänningen inte passar längre osv. Jag har ett problem till som gör mig sjukt ledsen och det är att jag är väldigt storbystad. Jag köpte en korsett men den blev för stor så min mor sydde in den. Visst det blev lite bättre men nu sitter den så tajt så jag inte kan andas. Jag har beställt en ny på nätet men vet inte om de hinner komma. Känner mig allmänt misslyckad och ful. Kan ju tillägga att jag har gått ner 30 kg men fortfarande väger 88kg så ca 13 kg för mycket. Men det är inte de som är problemet. Och ska jag vara ärlig så vet jag igentligen bara ett problem och det är de satans underkläderna. Jag hatar att vara storbystad det är ett helvete att hitta kläder!!!!! Och visst korsetten den funkar men den plattar ju till brösten lite. Det ser inte jag när jag har klänningen på mig men min kära mor gör. Och det har hon kommenterat ett flertal gånger att det ser konstigt ut. Och det gör mig bara ännu mer ledsen och arg att hon säger så. Jag blir så jävla stressad. Tycker inte att något är roligt. Hade jag kunnat hade jag struntat i hela skiten. Men det vill jag ju samtidigt inte heller. Jag älskar ju honom och vill inget hellre än att gifta mig. Men jag vill inte må så här. Tips på hur man blir av med stressen och pressen? Vill vara lycklig nu fram tills bröllopet!!!! Skriv gärna en kommentar om du själv snart ska gifta dig och har suttit och storgråtit över något. Kan vara skönt att veta att man inte är ensam.