Ångest, oro, bara 2 veckor kvar. hjälp
Jag (som själv är en väldigt "orolig" person) har två tips:
1.Oroa dig inte över oron! Ibland blir man så stressad över att man inte är sådär rosa moln-lycklig så man blir ännu mer orolig och ledsen. Så acceptera att du känner som du gör, ge utlopp för det (skriv, gråt, stampa i golvet, skrik lite) och försök sen gå vidare.
2. Försök att inse när det är dags att bara säga stopp till de jobbiga tankarna. Fråga dig själv om dessa tankar leder till något gott, och om inte så säg stopp åt dig själv. Var lite hård och sträng ; ) . Kanske låter lite som motsatsen till det första tipset men jag hoppas du fattar vad jag menar!
Och så angående korsetten: Behöver du den för klänningens skull eller har du den för att den är snygg? Om det är för att den är snygg så rekommenderar jag dig att gå till en bra underklädesbutik där de kan hjälpa dig hitta något som passar och sitter snyggt och bekvämt under klänningen. Och efter festen så är det bara att byta om till den snygga korsetten på hotellet eller var ni nu spenderar natten. Min uppfattning är i allafall att en bra korsett är både dyr och kräver att man prövar sig fram för att hitta en som sitter rätt. En korsett ska göra dig mer bekväm, inte tvärt om!