• brideo

Arg, ledsen, besviken o uppgiven

daniiel skrev 2012-05-20 21:06:55 följande:
    Det låter ju lite lustigt allt det där, med att de kan ställa upp om de får si och så mkt betalt trots att de redan är upptagna osv. Men, det jag tänker på direkt är ju - varför är de inte inbjudna som gäster på bröllopet? Antingen är ni så nära vänner att ni ställer upp gratis för varandra, men då tycker jag också att ni borde vara så pass nära att de är gäster på bröllopet. Eller så är ni inte nära vänner och då tycker jag inte att det är så konstigt att de vill ha lite betalt.

Kan det vara så att de först trodde att de var gäster och sedan insåg att de var mer inhyrd personal och då också ville ha betalt som sådan?

Om någon vän till mig, alltså en vän, hade frågat om jag ville jobba på deras bröllop och sedan som tack fick stanna senare på kvällen, så hade jag nog tagit lite illa vid mig. Om jag däremot var inbjuden som gäst och brudparet frågade om jag kunde hjälpa till lite extra just under middagen, då hade jag nog gladeligen ställt upp. Jag tycker det är en viss skillnad.
    Håller helt med! Jag hade faktiskt tagit illa upp om jag var en vän som man ville ha med men inte mer än för att man skulle jobba. Nä, det känns inte bra!
  • brideo

Kan och inte kan, hon blev väl sur och kände sig nog lite utnyttjad och därför kunde hon komma för 1000 kr. 

Svar på tråden Arg, ledsen, besviken o uppgiven