Arg, ledsen, besviken o uppgiven
knyttan skrev 2012-05-21 17:32:39 följande:
Jag håller också med om att kompisen beter sig ganska illa... om det nu är så att de faktiskt vill ha betalt, och de kanske har trott att de ska få någon ersättning, vilket i sig inte är så konstigt, så är det väl bara att säga det, som någon ovan sa. Raka rör vinner alltid i längden... Men 1000 spänn per skalle tycker jag låter i mesta laget, vi kommer ge 500 per person + ev en flaska vin om det blir ngt över från middagen...
500 kr/per person är rätt snålt om man ber serveringen att göra allt. Jag har serverat på många bröllop då en kompis driver en cateringfirma och det är slitigt jobb. Vi brukar jobba från 16-17 tiden (beroende på när vigseln är) till efter midnatt, det är 7-9 timmar på fötterna, spring med tallrikar, glas, flaskor, duka av, flytta bord, stolar, ställa fram tårta, kaffe och allt annat. Det är mer jobb än ni tror att rådda ett bröllop från köket! Dessutom i en miljö som sällan är anpassad för den sortens jobb eftersom brudpar sällan väljer lokal efter hur kökets arbetsmiljö ser ut... Vi jobbade aldrig för mindre än 1000 kr kvällen och ofta mer om vi dessutom städade kök och tog hand om disken.