• MK8284

Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!

Hej,

Behöver verkligen allt hjälp angående om Olles Krog.
    Vi fick reda att kuvertpriset ligger på 1000kr per gäst. Det låter inte orimligt alls men efter att jag har googlat och hört från andra att de fick MYCKET bättre priser, då bli jag lite irriterad. Jag vet att alla bröllop är olika beroende på vad som ingå men det är bra att få ett hum på vad andra betalade.
    Det som ingå för oss är:

*Lokal+personal
    *2-rätters
    *bröllopstårta
    *Kameraman+videoman
    *alkoholfri dryck (läsk)
    *Dekoration (stolöverdrag, linnetyg etc)
    *Blommor

Vad fick ni betala? HJÄLP!!!

• Svar på tråden Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!
  • SOSO

hej
    jag var där här om dagen, fick också samma pris då ca 1000 kr/pers.
    det som ingick i det priset vi fick var

buffe
    tårta
    läsk
    dekoration
    blommor
    frukt buffe

hur gjorde ni till slut?

• MK8284

Hej,
    Efter vår andra besök fick vi även limousine och chokladfontän. Men vi valde bort Olles krog eftersom lokalen är lite för "syriansk/persisk" för min smak.
    Lycka till!

• SOSO

jaha, tack för du berätta.
    vi valde också bort olles krog.
    gillade inte att han inte kunde ge ett riktigt pris. allt var ca ca. och att man var tvungen att förhandla sig fram.
    sätt ett pris och gör det enkelt för alla, tänker man (eller jag).

var blev det istället?

• MK8284

Vi valde ett ställe som heter Alviks matbod. Väldig trevliga personal och kunniga :)

• Mela

vi valde oxå bort olles krog.. han hade inga priuppgifter eller nått:/ lite tråkigt för han känndes oseriös.
    Hjälp brudar.. vad fins det för ställen runt omkring.. vi har vart på så många men inget faller mig i smaken:(

• Pagnie

vad synd att ni valde bort olles krog. Vi fick från början ett pris och sen var vi dit en gång till och förhandlade. vi fick också betala 1000 kr per person men då ingick
    lokal
    personal
    mat
    fördrink
    dekorationer
    blommor (bord, kyrka, utanför, till mig, tärnor och marskalker
    öppen bar
    dj:en som vi ville ha
    chokladfontän + fruktbuffé
    limousine
    kameraman
    fotograf
    tårta
    alkoholfritt
    + kontakt och nedsatt pris på sofre aghd och dawul zurna.

vart hamnade ni istället nu då?

• SOSO
    Pagnie skrev 2012-10-18 10:13:08 följande:
    vad synd att ni valde bort olles krog. Vi fick från början ett pris och sen var vi dit en gång till och förhandlade. vi fick också betala 1000 kr per person men då ingick
    lokal
    personal
    mat
    fördrink
    dekorationer
    blommor (bord, kyrka, utanför, till mig, tärnor och marskalker
    öppen bar
    dj:en som vi ville ha
    chokladfontän + fruktbuffé
    limousine
    kameraman
    fotograf
    tårta
    alkoholfritt
    + kontakt och nedsatt pris på sofre aghd och dawul zurna.

vart hamnade ni istället nu då?
    hej vi hamna i uppsala slott till slut, vi bor även där.
  • SOSO

oj nu hände det något konstigt, hann inte skriva klart inann det inlägget skickades.
    jag vet olles krog är fin, men jag tyckte vad jag fick i priset  för 1000 kr/pers var mkt mindre än eran.

vi fick inte
    dj, limo, sprit, fotograf och kameraman
    allt det där kostar ju en del om man skulle lägga till det.

ock han sa hela tiden ju flera ni är ju billigare blir det, men hur ska jag samla ihop så mycket folk så det ska bli billigare.
    så nu får jag göra all planering själv, jobbigt men samtidigt roligt. 

• kitkät

SOSO, ja, jag håller med dig 1000 kr per person är alldeles för mycket. Jag och min fästman var lite intresserade av Olles Krog när vi skulle leta festlokal, men många av våra bekanta varnade oss för hans skyhöga priser. Och eftersom jag inte var jätte förtjust i lokalen (det lutade mest mot Hallunda festvåning eller Panorama), så valde vi till slut Panorama. Och Panorama tar mycket mindre i kuvertpris och då ingår allt! Men det var inte priset som var avgörande för varför vi valde Panorama... Jag tycker Panorama är den finaste lokalen av alla orientaliska festlokaler! Med "stjärnhimlen" som reflekteras på marmorgolvet, kristallkronorna i taket osv (www.panoramafest.se)

Jag förstår inte riktigt varför Olles Krog har så höga kuvertpriser, vad är det man egentligen betalar för? Jag tror knappast att det är bättre där än på någon av dom andra orientaliska festlokalerna!
    När min kusin och hennes man ville hålla dopfest för sin son på Olles Krog så skulle han ta 30 000 kr för att dekorera lokalen med ballonger. När dom sedan valde att hålla dopfesten i en annan festlokal, så fick dom betala mycket mer än hälften för samma sak! Så jag förstår inte riktigt... 

När ska ni gifta er, SOSO?  

• Pagnie
    SOSO skrev 2012-10-19 09:37:05 följande:
    oj nu hände det något konstigt, hann inte skriva klart inann det inlägget skickades.
    jag vet olles krog är fin, men jag tyckte vad jag fick i priset  för 1000 kr/pers var mkt mindre än eran.

vi fick inte
    dj, limo, sprit, fotograf och kameraman
    allt det där kostar ju en del om man skulle lägga till det.

ock han sa hela tiden ju flera ni är ju billigare blir det, men hur ska jag samla ihop så mycket folk så det ska bli billigare.
    så nu får jag göra all planering själv, jobbigt men samtidigt roligt. 
    okej ja men då kan jag förstå att det kanske inte var värt det. som sagt vi var där några gånger och förhandlade och så. Vi låg ju runt 130 personer redan då så det kände bra. Men samtidigt så tog ju vi med halva släkten när vi skulle förhandla också vilket hjälpte en hel del.
    Hur många gäster blir ni då? :D
Svar på tråden Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!