• Pagnie

Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!

vad synd att ni valde bort olles krog. Vi fick från början ett pris och sen var vi dit en gång till och förhandlade. vi fick också betala 1000 kr per person men då ingick
    lokal
    personal
    mat
    fördrink
    dekorationer
    blommor (bord, kyrka, utanför, till mig, tärnor och marskalker
    öppen bar
    dj:en som vi ville ha
    chokladfontän + fruktbuffé
    limousine
    kameraman
    fotograf
    tårta
    alkoholfritt
    + kontakt och nedsatt pris på sofre aghd och dawul zurna.

vart hamnade ni istället nu då?

• Pagnie
    SOSO skrev 2012-10-19 09:37:05 följande:
    oj nu hände det något konstigt, hann inte skriva klart inann det inlägget skickades.
    jag vet olles krog är fin, men jag tyckte vad jag fick i priset  för 1000 kr/pers var mkt mindre än eran.

vi fick inte
    dj, limo, sprit, fotograf och kameraman
    allt det där kostar ju en del om man skulle lägga till det.

ock han sa hela tiden ju flera ni är ju billigare blir det, men hur ska jag samla ihop så mycket folk så det ska bli billigare.
    så nu får jag göra all planering själv, jobbigt men samtidigt roligt. 
    okej ja men då kan jag förstå att det kanske inte var värt det. som sagt vi var där några gånger och förhandlade och så. Vi låg ju runt 130 personer redan då så det kände bra. Men samtidigt så tog ju vi med halva släkten när vi skulle förhandla också vilket hjälpte en hel del.
    Hur många gäster blir ni då? :D
  • Pagnie
    SOSO skrev 2012-10-20 16:51:16 följande:
    hahahah nu blev det så igen.

kitkät vi gifter oss 17 auh 2013, i uppsala då. det är ett mysigt lokal, annorlunda. högt tak men träpaneler.
    vi är för få personer för dem andra stora orientaliska lokalerna det var därför vi koncentrerade oss på olleskrog. jag vet panorama är jätte fint.
    jag är nöjd med den lokal vi har valt, det enda jag kan klaga på att det blir mycket jobb för oss. dvs med all planering.

pagine, vi hade planerat att vara ca 100 pers. och det spelade inget roll för han om vi var 100 eller 200 han ville ändå ta 1000 kr / pers.
    vi borde också kanske ha förhandlat, men jag gillar inte det och har inte ork för det. va fan gör det enkelt och ge mig ett pris tänkte jag. lyckost er som hade det tålamodet och förhandla.
    haha ja men det förstår jag. det är inte jätte kul. vi åkte dit två gånger och trefje gången så åkte svärföräldrarna och lite mostrar dit och testade mat och avslutade åt oss. haha. Så vi fick ju hjälp men det vart bra i slutet ändå. Men vi är också för få för att vara i panorama så det här blir bra. älskar också att olles krog har så mycket fönster och så vilket inte panorama har verkar det som. Men som sagt det blir nog bra i slutet ändå. sambon verkar övertygad och deras mat var hur bra som helst. har experterna sagt då. ;) haha
Svar på tråden Kuvert pris för Olles krog! Hjälp!!