Inlägg från: Aniara4 |Visa alla inlägg
  • Aniara4

snittar innan middagen???

Snittar kan väl vara gott, men jag tycker det var en konstig anledning. Jag skulle inte få för mig att be brudparet servera det ena eller det andra för att det var så länge sen jag åt det. När jag tänker efter var det längesen jag åt pölsa, kanske ska föreslå det till ett bröllop jag ska på snart?

Vi tänkte på att en del gäster kanske skulle vara hungriga eftersom vigseln var 16.30 och de anlände till lokalen strax före 18. Därför hade vi lite matigare snacks till champagnen (som de fick medan de väntade på oss, eftersom vi inte åkte runt så länge utan kom nån kvart efter gästerna), vi hade tur och hittade nåt slags luftig torr brödig snurrgrej med eller utan ostsmak som var väldigt god. Vi ville samtidigt inte lägga ner alltför myclet pengar på tilltuggen.

Vi övervägde också att servera snittar och kanapéer på stående fot istället för förrätt, men bestämde oss sen för att ha förrätt i alla fall, och då blev det automatiskt så att vi inte ville ha för mycket till välkomstglaset.

Men känn efter vad NI tycker blir bra och hur NI vill ha det. Om gästerna är så sugna på snittar är det väl bara att googla recept och ställa sig och skära brödbitar hemma på lördagkvällen, eller?

• Aniara4
    knyttan skrev 2012-05-21 21:36:46 följande:
    Nu tror jag det mer var menat mer som att det var så länge sedan gästerna åt (på dagen) snarare än det var så länge sedan de åt snittar.... Tungan ute
    Haha, du har säkert rätt, det var nog jag som läste snett. Då blir det ju mer rimligt.

Ja, jag tycker som sagt att det kan vara bra att tänka på att folk kan vara hungriga och inte bara servera alkohol utan något substantiellt att äta till. Sen exakt vad det är, om man har snittar eller snacks som vi, det beror väl på vad man gillar och tror att gästerna vill ha, om man ska ha förrätt och i så fall vad etc.
Svar på tråden snittar innan middagen???