bjuda pappas nya?
Hej! Jag sitter i en liite knivig sits.. Hmm undrar om det är brukligt att man bjuder in sina föräldrars respektive? Vet av erfarenhet att dem inte går ihop.. Man vill ju inte ha catfigth på den stora dagen...
Hej! Jag sitter i en liite knivig sits.. Hmm undrar om det är brukligt att man bjuder in sina föräldrars respektive? Vet av erfarenhet att dem inte går ihop.. Man vill ju inte ha catfigth på den stora dagen...
Vi bjuder hans pappas nya.
De har varit ett par i 3-4 år och det är seriöst.
Mamman avskyr den nya som pesten, men det var ändå mamman som ville skiljas vilket gör att vi tycker att mamman är lite barnslig..
Fixar inte hans mamma att se den nya på festen, ja då får hans mamma vackert traska hemåt..
Den nya har flera gånger erbjudit sig med att hjälpa till både ekonomiskt och praktiskt inför bröllopet och hon kollar hela tiden om hon kan göra något för att underlätta för oss.
Mamman frågade "Hur mycket pengar vill ni ha?" och sen dess har hon inte brytt sig om bröllopet alls.
Så vi ser faktiskt hellren den nya kvinnan än sambons mamma på festen..
Japp jag hoppas på att det kommer o funka. Man vill ju inte stöta ut ngn
Kan dom inte komma överrens en dag om du pratar med dom? Har du pratat med din mamma om det? Hon borde ju förstå att det är en stor dag för er och att det inte passar sig med bråk?
Jag kommer bjuda både mammas och pappas nya, plus mammas föredetta inkl hans nya. Dom kommer inte jättebra överrens och det har varit en del tjaffs, men alla förstår att det är en viktig dag och att det inte passar sig att dom tjaffsar. Dom behöver ju inte vara särskilt sociala med varandra på bröllopet och man behöver ju inte placera dom i närheten av varandra om man inte vill..
Vill inte hon ta med sin nya karl då?
Och varför skulle han ha mer rätt att komma än din pappas nya isf?
Nä jag håller med om att det är bättre att inte fortsätta prata om samma sak då hon nämner din pappa.
Det MÅSTE väl finnas annat att prata om?
Vi ska bjuda båda svärföräldrarna med respektive.
Dock så kommer svärmor, hennes karl + m2bs morföräldrar senare för att slippa träffa m2b´s pappa med tant. Hon + morföräldrarna väljer att hellre missa sin sons/dottersons brudskål, presentöppning, skärandet av första tårtbiten, m.m. för att slippa träffa sin exmake/ex-svärson.
Tråkigt, men vi kan ju knappast tvinga dem att komma i tid.
Jag tänker bjuda pappa med hans nya och sen får väl mamma stå ut med det vare sig hon vill eller inte.. Jag känner det så att så länge pappas nya inte gjort mig något så är det ingen sak. Klart man ska bjuda med en respektive och sen om ens mamma blir grinig ja då behöver ju hon inte komma ... I dag ska vi boka vigseln
Klart du ska bjuda henne också. Annars känns det som att du väljer din mammas parti eller typ förutsätter att de som vuxna människor inte ska kunna bete sig civiliserat i ett större sällskap. Är din pappa och hon ett etablerat par ska de givetvis bjudas tillsammans.
tror du inte att hon håller sig från att bråka / kommentera helt öppet på ert bröllop då? sen kan det säkert hända att hon i efterhand ska skvallra om vad pappa nu hade på sig, sa eller vad det nu kan vara. Men just där och då tror jag att de flesta håller sig sansade och beskedliga. De är ju trots allt vuxna.
Anonym (samma här): Tragiskt.
Vi har beslutat att vi har med hans föräldrar och min pappa med hans nya. Tror det bli lugnast så sen så berättar vi för alla andra att vi gift oss.. Jag är superstressad att allt ska bli kaoos