• Anonym

Får gäster ha vit klänning?

jag går mot strömmen en kompis frågade mig om det var ok att hon hade en vit klänning och ja sa helt ok, så länge hon inte kommer i en brudklänning

• Anonym

Vi hade en gäst med vit klänning på vårt bröllop, men den var inte alls bröllopsklänningsaktig ( en tajt och ganska kort fodralklänning) så mig störde det inte det minsta. Vet dock att vissa i den äldre generationen hade åsikter om flera klädslar bland våra något, hm, flummiga och konstnärliga vänner. Men jag personligen hade inte ont av det alls. 
    Men jag var å andra sidan inte så noga med hur saker "ska" vara heller, ville mest ha en god middag och rolig fest :) 

• Anonym

Tänker att ingen kommer att missta sig på vem som är bruden i alla fall. Men om brudparet inte vill att någon annan än bruden ska ha vitt så är det det som gäller. Själv skulle jag inte bry mig om det så länge personen inte kommer klädd till brud.

• Anonym

Jag ska inte ha vitt på mitt bröllop, och då är det jag som är bruden. Men vill någon annan ha vitt så är det okej med mig. Oavsett färg på klänningen kommer jag att stå i centrum under hela dagen ändå. Alla är ju där för min skull...

Men jag förstår att andra kan känna att detta är en känslig punkt. Om jag skulle hitta en ljus klänning till ett bröllop skulle jag kolla detta med bruden och vara extremt lyhörd för vad hon säger/inte säger.

Respektera brudparet. Man behöver inte göra det jobbigt för dem på sin dag. För ju närmare man kommer ju mer laddat blir det.

• Anonym
    Anonym (bryr man sig?) skrev 2012-05-24 14:44:09 följande:

Alltså. Egentligen. Varför ska man bry sig om vad sina gäster har på sig?
    Det är väl härligt att de kommer? Okej. det kanske blir jobbigt om någon har på sig något konstigt och alla andra inte kan sluta stirra.
    Jag är så trött på det här med vad man får och inte får ha på sig som gäst.
    Bara för att "reglerna" finns så skapar det ju ett irritationsmoment om någon inte följer dem.
    Jag erkänner att jag själv är precis sånn. Kommer någon i svart på ett bröllop så tänker jag på det enbart för att jag vet att man inte ska hade på sig. Men vad spelar det för roll egentligen, har färgen så stor betydelse?

Svar på tråden Får gäster ha vit klänning?