Brudar- jag uppmanar er att ta in detta...
Ja, jag fattar inte att så många råkar ut för att omgivningen beter sig så där. Det värsta våra familjer gjorde var nog att de inte dekorerade som vi hade tänkt oss, trots att vi hade sagt flera gånger att den saker ABSOLUT INTE ska sitta på just det stället. De ringde t.o.m. en extra gång för att fråga om den inte skulle sitta där ändå och vi sa NEJ, sen när vi kom till festlokalen satt den där ändå, och det var skitfult. Och så hade de lagt festprogrammen på stolarna, fast de var tänkta som färgklicken i dukningen som nu blev rätt tråkig.
Min mamma gick dessutom i taket över en formulering i inbjudan som jag tyckte var en skämtsam lösning på ett kinkig fråga.
Och en vän till brudgummen frågade en vecka innan om han kunde ta med sin nya flirt, men han frågade i alla fall. Det visade sig dessutom att brudgummen kände henne sen tidigare, och när en annan tjej hoppade av (veliga jobbiga människor..) mindre än en vecka innan kunde den nya få följa med.
Men herregud, såna små irritationsmoment är ju absolut ingenting mot folk som blir ovänner för livet. Jag fattar det verkligen inte.