Brudar- jag uppmanar er att ta in detta...
Jag är en blivande brud som snart står inför mitt eget bröllop! Lyckan är total! Det finns bara en sak som gör att jag river mig i håret och det är alla konflikter som uppstår i samband med ett bröllop.
Konflikter verkar finnas i alla bröllop. En väninna som nyligen gift sig rök i hop med svärföräldrarna veckorna innan då de ville styra bröllopet och "köra över henne", väninnan dessförinnan slutade det med att hennes syster med familj inte kom på deras bröllop då systern blivit vansinning att de skulle gifta sig utan att hon själv var gift. Varpå systern styrde upp ett panikbröllop 2 veckor innan min väns bröllop och förtog en del av min väninnas lycka. Bröllopet dessförinnan, där hör inte brudgumens bästa vän av sig förän 1 vecka innan bröllop och meddelar kort att han inte kommer (ingen anledning har getts och de umgås inte längre, de har aldrig haft någon konflikt tidigare), bröllopet dessförinnan så började vänner till brudgumen att supa (kl 15.00) trots att det fanns mycket småbarn på festen och de försökte dessutom tvinga på brudgumen sprit, vilket gjorde brudparet besvikna. Dessförinnan, dessförinann.. etc.
Jag tycker det är rent ut sagt för djävligt hur folk beter sig och speciellt mot sina vänner och närmaste familj! Själv har jag bara råkat på en liten despyt med en vän (men hon har nu bett om ursäkt och meddelat att det beror på avundsjuka) men annars har famij och vänner varit underbara! Men despyten med min vän har skakat om mig och likaså mina vänner och bekantas konflikter på sina stora dagar.
Därför vill jag be alla ni blivande brudar att känna ödmjukhet och tacksamhet för de som sätter guldkant på er dag. Kom ihåg dagen och håll den i minnet när era vänner och bekanta gifter sig och tänk på hur ledsna ni hade blivit om de hade uppvisat avundsjuka, ovillighet, egoism, lathet och ignorans på er dag. Visa engagemang inför andras bröllop så kanske det smittar av sig och fler brudar får möjlighet att bara njuta av sina bröllop.
Kram Jojo