Brudar- jag uppmanar er att ta in detta...
Ja i nöden provas vännen sägs det. Själv fick jag känna på det då en av tjejerna som jag bad om att vara tärna slutade höra av sig. Jag fick jaga för att få tag i henne.
När vi väl bestämde träff för att ses även när det var andra saker än bröllopet vi skulle ses och prata om så fick hon alltid förhinder i sista stund och bestämde aldrig nån ny tid för att ses utan det gick veckor i mellan innan jag fick tag i henne igen.
Jag fick köpa klänningen till henne fast vi hade kommit överrens om att de skulle stå för de själva då de var på rea men jag fick aldrig några pengar av henne. Sen skulle hon komma på mottagningen. Sen inte.
Jag kände att jag kan inte stå på min dag och se om hon dyker upp eller inte så jag hörde av mig och sa att det var lika bra att hon avstog att vara tärna men nej hon skulle vara det tyckte hon. 1 månad innan hade jag fått nog och sa ifrån helt att hon och hennes kille var välkomna till kyrkan istället "eftersom hon hade så mycket omkring sig" då fick jag bara höra att jag hämnades för att hon inte dök upp sista gången vi hade bestämt för att ses. Och det var minsann inte säkert att hon skulle komma till kyrkan eller inte.
Mycket riktigt, hon kom inte. Har inte hört ett ljud från henne varken via sms,facebook eller samtal och det är nu två veckor sen den stora dagen var.
Vi hade en jättebra dag i allafall och de vänner som var med visade en helt fantasktisk sida där de tog hand om allt på mottagningen. Såna vänner som man kan lita på i ur och skur och sånt som man själv mer än gärna ger tillbaka.
Men det är så tråkigt att folk inte kan bete sig. Jag skulle aldrig göra så utan om jag verkligen inte kunde skulle jag säga det på en gång annars skulle jag bita ihop för det är ju brudparetsdag. Och som jag ser att ni andra skriver så är jag inte helt ensam i de tankarna.