Kan man ha musik vid vigsel på stadshuset?
Jag tror inte att någon kan svara på det här.
Det kan dom nog bara svara på i det stadshus du gifter dig i.
Jag tror inte att det finns generella regler som gäller för alla stadshus
Jag tror inte att någon kan svara på det här.
Det kan dom nog bara svara på i det stadshus du gifter dig i.
Jag tror inte att det finns generella regler som gäller för alla stadshus
Tack
Jepp, det är en hemsydd skapelse.
Inget som säger att du inte kan ha en fin brudklänning ändå även om ni gifter er bara ni med vittnen...
Kolla vad dom tar för att hyra ut klänningar kanske?
Det behöver ju inte vara värsta gräddbakelsen. Men så där lagom så man känner sig som en brud
Är du också medeltidsintresserad så kan jag ju rekommendera min tråd:
Medeltidsveckan och andra medeltidsevenemang
Alltid kul att prata med likasinnade om allt mellan himmel och jord
Ja vi var i Leksand nu i helgen som var.
En riktigt bra medeltidsmarknad, även om dom inte håller stenhårt på att allt måste vara autentiskt medeltida och handgjort (som Medeltidsveckan på Gotland exempelvis)...
Vet inte vart du bor i landet men det går ju att hitta lite evenemang överallt
http://www.kuppjirk.se/kuppjirk1.html
Dom har en medeltidskalender som man kan ladda ner
Här är den tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-44/m4012104.html
Vi har varit på Gotland flera år nu, med undantag för förra året då det nästan skulle krocka med bröllopet.
Det är verkligen en helt annan klass på den än många andra.
Sen finns det ju större medeltidsmarknader lite längre ner än Dalarna där jag bor, som också är riktigt bra. Kungälv tror jag har en riktigt stor... Men det är för långt för att åka "bara för att gå på marknaden" och det är bättre att spara semestern till Gotland
Jag tror inte att ni ångrar er om ni åker dit...
Var bara ute i god tid med att boka färjan och boende, för det blir dyrare ju närmare man kommer
Ja det kostar... Vi stannar aldrig hela veckan, utan antingen första halvan eller sista halvan.
I år blir det första halvan, så kanske vi åker upp till Musik och Motorfestivalen i Älvdalen som hålls fredag till söndag samma vecka
Första året vi åkte ner så blev vi rätt chockade.
Det kostade ju nästan lika mycket som en sista minutenresa till ett varmare land. Men det var värt det (för oss)
Det är ju något att se fram emot och drömma om i alla fall, även om det inte är genomförbart på ett bra tag...